וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשה לי ילד: יפאן מנצלת את המיתון כדי לשלוח את העובדים הביתה מוקדם להילחם בירידה בילודה

סוכנויות הידיעות

23.11.2008 / 8:57

חברות יפאניות קבעו "שבוע עבודה" במהלכו יידרשו העובדים לבלות זמן עם המשפחה ואפילו להגדיל אותה



קיידנראן - האיגוד העסקי הגדול ביפאן - בחר להסתכל על חצי הכוס המלאה: אם גם ככה יש ירידה בכמות העבודה - הוא ישלח את היפאנים הביתה מוקדם לעשות ילדים ולהילחם בתופעת הירידה בילודה, כך דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג.



התאגיד עודד את 1,632 חברות תאגיד לקבוע לעובדיהם "שבוע משפחה", אשר יעניק להם זמן בילוי עם המשפחה, לשחק עם הילדים וליצור ילדים נוספים במטרה להתמודד עם הירידה בשיעור הילודה. סקר של האגודה היפאנית לתכנון המשפחה, שכלל 3,000 זוגות מתחת לגיל 49, גילה שהזוגות מקיימים פחות יחסי מין בשל שבועות העבודה הארוכים המותירים אותם עם פחות אנרגיה לעשות כן.



ביפאן, שבה מספר האנשים מעל לגיל 65 יעלה על מספר הילדים ביחס של 2:1 בתוך חמש שנים, החברות דיווחו כי בסופו של דבר לא יהיו להם מספיק עובדים. שיעור הילודה ביפאן נמצא בירידה מאז 1972 והוא מאיים להמשיך ולצמק את שוק העבודה ב-16% עד 2030 מ-66.6 מיליון עובדים ב-2006, לפי משרד הבריאות היפאני.



"עליכם ללכת הביתה מוקדם", אמר נשיא חברת הנפט ניפון אויל שינג'י נישיו לעובדיו בנאום שהציג את תכניתו לשבועיים של חופשה לבילוי זמן עם המשפחה, והוסיף: "שיעור הילודה המידלדל והאוכלוסיה המתבגרת, ביחד עם האחריות לחינוך הדור הבא - אינם בעיה של מישהו אחר. אנחנו מצפים לשיתוף פעולה מלא מכולכם".



ניפון אויל, חברת הזיקוק הגדולה ביפאן, אסרה על עובדיה לעבוד בסופי שבוע ועליהם לבקש אישור מיוחד לעבוד מאוחר מ-7 בערב. חברת הטקסטיל טוראיי אינדסטריז וחברת ניפון איירווייס מנהלות מדיניות דומה.



הזוגות ביפאן מקיימים פחות יחסי מין, לפי דו"ח האגודה היפאנית לתכנון המשפחה. בין הזוגות הנשואים שנסקרו בשנת 2008, 36.5% לא קיימו יחסי מין בחודש הקודם לסקר - עלייה של 34.6% לעומת 2006 ו-31.9% ב-2004. הזוגות התלוננו כי הם עובדים יותר מידי והם עייפים מידי, וכי "יחסי המין משעממים מידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully