וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר הסעודי הנסיך אלווליד בן טלאל הפסיד מיליארדים בגין המשבר ואחזקותיו בסיטי

סוכנויות הידיעות

23.11.2008 / 9:30

מניית חברת האחזקות של בן טלאל, קינגדום הולדינג, צנחה ב-63% השנה ואיבדה 13 מיליארד דולר משווייה



המיליארדר הסעודי, הנסיך אלווליד בן טלאל, ספג הפסדים משמעותיים במשבר. קינגדום הולדינג, חברת האחזקות של בן טלאל, שהוכתר על ידי מגזין "טיים" כ"וורן באפט של המפרץ הפרסי", ירדה ב-63% בבורסת ריאד מאז תחילת השנה, ואיבדה 13 מיליארד דולר משוויה.



בשבוע שעבר הודיעה קינגדום כי בן טלאל יגדיל את אחזקותיו בסיטי - ההשקעה הגדולה ביותר שלו - ל-5%, אף שמניית הבנק קרסה ביותר מ-80% מאז ה-1 בינואר. אחזקותיו של בן טלאל דוללו בשל גיוסי הון שביצעה סיטי בשנה האחרונה. בן טלאל, לדברי קינגדום, מאמין כי מניות סיטי מוערכות בחסר כיום, וכי המודל הבנקאי והמותג החזק שלה יסייעו לה להתמודד עם המשבר. למרות ההודעה של קינגדום, ביום שישי צנחה מניית סיטי ב-20%, והשלימה ירידה שבועית של 60%.



סגנון ההשקעה של בן טלאל דומה לזה של וורן באפט, בכך שהוא נוהג להשקיע במותגים ידועים שלדעתו מוערכים בחסר. עם החברות בהן השקיע נמנו אפל, ניוז קורפ וטיים וורנר. אך בניגוד לבאפט, ההשקעות של אלווליד אינן מוכיחות עצמן במשבר הנוכחי. מניית ברקשייר התאוויי אמנם איבדה 41% עד כה השנה, אך הייתה זו ירידה מתונה יותר לעומת מדד S&P 500, שנחלש ב-45%. מניות קינגדום פיגרו בבורסת ריאד נחלשה אף היא ב-45%. במארס דורג בן טלאל כמיליארדר ה-19 בעושרו בעולם, עם שווי של 21 מיליארד דולר, על ידי מגזין "פורבס".



קינגדום מושקעת ב-15 חברות ציבוריות מחוץ למפרץ הפרסי, לפי אתר האינטרנט שלה. רק ארבע מביניהן עלו על ביצועי השוק המקומי שלהן השנה, לפי נתוני בלומברג. עם זאת, מדובר בהשקעות קטנות יחסית של החברה, בהן היא מחזיקה בפחות מ-1% - HP, פפסי, וולט דיסני ופרוקטר אנד גמבל.



ההשקעות הגדולות יותר של קינגדום רושמות ביצועים מרשימים פחות. קינגדום מחזיקה ב-7% מענקית המדיה ניוז קורפ, שבשליטת רופרט מרדוק, ומנייתה צנחה ב-69% השנה. בן טלאל מחזיק ב-21% מחברת האחזקות סונגבירד, שמחזיקה בשליטה במתחם העסקי קנרי וורף בלונדון, ומנייתה צנחה ב-82% עד כה השנה.



בן טלאל הוא גם אחד המשקיעים בגורד השחקים הראשון בעולם שצפוי להתנשא לגובה קילומטר - קינגדום טאואר המתוכנן בג'דה. אך גם המפרץ הפרסי מתכונן כעת להאטה בשוק הנדל"ן, לאחר שהכנסות האזור נפגעו מירידת מחירי הנפט ומחנק האשראי העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully