וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפסדים מחריפים: עמיתי קופות הגמל הפסידו עוד 5% בנובמבר

איתן אבריאל

23.11.2008 / 9:40

חלק מקופות גמל נותרו עם אחזקות גדולות באג"ח קונצרני, לאחר שמכרו נכסים טובים כדי לממן הפדיונות


ההפסדים של העמיתים בקופות הגמל, קרנות ההשתלמות וביטוחי המנהלים הולכים וגדלים: על פי הערכות ראשוניות של מנהלי בתי השקעות, הפסידו עמיתי קופות הגמל בחודש נובמבר כ-5% נוספים משווי השקעתם. מאז תחילת השנה מסתכמים ההפסדים של העמיתים בקופת גמל ממוצעת בין 23% ל-25%. בחודש אוקטובר הפסידו הקופות בין 8% ל-10%, והפסדיהן הצטברו לכ-20%-18% מתחילת השנה.

ההפסדים של העמיתים נובעים מהמשך אחזקות גדולות של קופות הגמל באיגרות חוב קונצרניות, אשר מחירן נשחק באופן חד גם במהלך חודש נובמבר. גורמים בתעשייה הסבירו כי חלק מהקופות מצאו עצמן עם אחזקות גדולות של אג"ח קונצרניות, גם אג"ח הנסחרות בבורסה וגם אג"ח בלתי סחירות, מאחר והן מכרו קודם לכן נכסים יציבים ונזילים יותר כגון אג"ח ממשלתי, על מנת לממן את גל הפידיונות שתקף אותןם במהלך החודשים ספטמבר-אוקטובר.

פרסום ההפסדים הנוספים של קופות הגמל בחודש נובמבר עשוי להגביר את הלחצים הפוליטיים על משרד האוצר להציג באופן מיידי את התוכנית לפרישת רשת הביטחון הממשלתית לתשואות של קופות הגמל ושאר מכשירי החיסון הפנסיוניים. מהאוצר נמסר הבוקר כי טיוטה ראשונה של תוכנית כזו הועברה ליועץ המשפטי של הממשלה, מני מזוז, על מנת לקבל את אישורו כי הפעלת התוכנית לא תיחשב כ'כלכלת בחירות', על רקע הבחירות הכלליות שיתקיימו בעוד 78 יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully