וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאור: 2009 תהיה שנת מיתון של ממש

יעל פולק

23.11.2008 / 10:38

"איש לא היה חוזה את עוצמת המשבר הכלכלי. צריך ליצור כלים לחיסכון לטווח הארוך ולהקים מערך ייעוץ פנסיוני מקצועי"


"אילו היינו נפגשים כאן רק לפני כשנה, איש לא היה חוזה את עוצמת המשבר הכלכלי הגלובלי שאנו חווים בימים אלו", אמרה הבוקר גליה מאור, מנכ"ל בנק לאומי, בוועידת הפסגה שעורך הבוקר TheMarker בשיתוף עם בנק לאומי, בנושא הפנסיה. "היום כבר ברור לכולנו - המשבר הזה הוא משבר פיננסי אדיר מימדים. הפגיעה שלו היא בכל מקום על פני הגלובוס, והוא מתפתח והופך למשבר כלכלי ריאלי בעוצמה שלא נחוותה כבר עשרות רבות של שנים".

"לאף אחד אין ספק ששנת 2009 תהיה שנת מיתון של ממש עבור המדינות המובילות את כלכלת העולם. קשיים כלכליים של משקי הבית, גידול בהיקפי פשיטות הרגל של חברות ואבטלה ברמה גבוהה. המגמה הזו תיתן את אותתיה גם במדינות המתפתחות ובמזרח אירופה. סימני ההאטה הגיעו גם אלינו. אנו צופים צמיחה של 2%, כך שרמת הצמיחה תשמר ב-2009".

מאור הסבירה כי "שורשי המשבר הגלובלי נטועים בבעיה כלכלית בסיסית למדי: העדר חסכונות לציבור במדינות שונות. הירידה בשיעור החיסכון בארה"ב היא מהגורמים העיקריים שעמדו ברקע למשבר הנוכחי".

"התפתחותו המהירה של שוק האשראי החוץ בנקאי מחייבת את בתי ההשקעות להקים מנגנונים נאותים לבחינת החברות ולבדיקת ביטחונות כפי שמקובל בבנקים. העמדות האשראי הקדימו את הקמת המנגנונים הללו", הדגישה מאור.

"אין לי כוונה להתייחס לוועדת בכר", אמרה מאור. "אנחנו צריכים להביט קדימה ולשאול מה עלינו לעשות כדי להגן בדרך האפקטיווית ביותר על חסכונות הציבור, ולהביא לכך שהיעדים של ועדת בכר, קרי רווחת הצרכן, יתממשו".

"העמיתים חשופים לביצועי השוק ובחודשים האחרונים הם ספגו הפסדים קשים. קיימת עלייה מתמשכת בפידיונות. שמירה על שיעור חיסכון גבוה היא קריטית למשק ולפרט כאחד", אמרה מאור. "יש צורך ביצירת מגוון מכשירי חיסכון נאותים ומה שקיים כעת באפיק הפניסיוני לא מספק. הכלים צריכים להיות מנוהלים במקצועיות ועל פי אמות מידה מאוד גבוהות. משיש את הכלים האלו, יש צורך בייעוץ פנסיוני מקצועי".

מאור ניצלה את הבמה כדי לדבר ארוכות על הייעוץ הפנסיוני הניתן על ידי הבנקים, והדגישה עד כמה חשוב שרישיון שכזה יינתן לכל הבנקים.


  • עוד באותו נושא:
  • גליה מאור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully