וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב עובדיה יוסף: המורים החילונים הם חמורים

הארץ

23.11.2008 / 10:30

מנהיגה הרוחני של ש"ס אמר בדרשתו השבועית כי המורים במערכת החינוך החילונית "לא יודעים כלום" וכי הם מלמדים רק קישקושים של אומות העולם ■ שרת החינוך, יולי תמיר, הגיבה היום לדברים ודרשה מהרב כי יתנצל באופן פומבי על "הדברים המכוערים" ■ "מדובר באמירה


הרב עובדיה יוסף, שהביע בעבר את רצונו כי תיק החינוך יועבר לש"ס, הביע אתמול (שבת) את דעתו החד משמעית לגבי מערכת החינוך החילונית. ""המורים החילוניים הם חמורים. צריך להוסיף להם ח' בגלל זה", אמר המנהיג הורחני של ש"ס בדרשתו השבועית.

הרב יוסף הוסיף כי המורים במערכת החינוך החילונית לא יודעים כלום, "לא שבת ולא מועד", ומלמדים רק "קישקושים". הוא אמר כי יש אנשים מסכנים שההורים שלהם שמו אותם בחינוך החילוני. "מה מלמדים? מלמדים אותם היסטוריה וכל מיני קשקושים של אומות העולם, זה הכל".

שרת החינוך, יולי תמיר, הגיבה היום לדברים ודרשה מהרב כי יתנצל באופן פומבי על "הדברים המכוערים". לטענתה, "מדובר באמירה גסה וחסרת יסוד שפוגעת בעשרות אלפי עובדי ציבור, שעושים עבודה קשה ונאמנה".

ח"כ אופיר פינס אמר בתגובה כי "לא נאפשר לש"ס להפוך את מורי ישראל לשק החבטות של קמפיין הבחירות שלה". פינס הוסיף כי התבטאות הרב עובדיה והצהרתו של רלי ישי על רצונו לכהן כשר חינוך, "מוכיחים עד כמה מסוכנת ממשלה בראשות נתניהו שלא הסכים לחשוף את ההתחייבות שנתן לש"ס במו"מ הקואליציוני".

יו"ר המפד"ל, ח"כ זבולון אורלב, אמר בתגובה כי "ש"ס ראויה לתיק החינוך כמו שיהדות התורה ראויה לתיק הביטחון". לדבריו, "מי שמשתמט מחינוך ממלכתי וציוני לא יכול להיות שר החינוך, כמו שמי שמחנך להשתמטות מצה"ל לא יכול להיות שר הביטחון".

לפני כשבועיים, הרב עובדיה יוסף ויו"ר התנועה, השר אלי ישי, הציבו כיעד פוליטי את הרחבת הסיעה בכנסת הבאה מ-12 ל-18 מנדטים, ואת הפקדתה על תיק החינוך בממשלה הבאה. "כשאנחנו מדברים על משרד החינוך, מה אנחנו רוצים?", שטח השר ישי את תוכניותיו לקדנציה הבאה, "ללמד אותם יהדות, מסורת ישראל, בר מצווה, שבתות, כיבוד אב ואם, 'ואהבת לרעך כמוך', זה מה שמרן זועק יום יום לכל הנציגים".

השר ישי אף תקף מפלגות אחרות ששלטו במשרד לאורך השנים. "הסמים משנה לשנה עולים, האלימות בקרב בני הנוער עולה ורמת הלימודים יורדת"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully