וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת כניסתו לתוקף של חוק דואר הזבל: איגוד האינטרנט מעודד לתבוע ספאמרים

מעיין כהן

23.11.2008 / 11:07

האיגוד העלה באתר מידע הכולל דוגמת כתב תביעה נגד ספאמרים, שניתן למלא ולהגיש בבית המשפט


איגוד האינטרנט הישראלי מעודד את הגולשים לתבוע הספאמרים שישלחו דואר זבל, ויפרו את החוק למניעת הפצת דואר זבל שייכנס לתוקף בשבוע הבא, ב-1 בדצמבר. האיגוד העלה באתר מידע לקראת כניסתו לתוקף של החוק למניעת הפצת דואר זבל, הכולל דוגמת כתב תביעה נגד ספאמרים, שניתן למלא ולהגיש בבית המשפט. האיגוד מציין לגבי הגשת תביעה, כי החוק מאפשר לתבוע את הפיצוי (עד 1,000 ש"ח בגין כל הודעת זבל) גם ללא צורך בהוכחה כי נזק כלשהו נגרם למקבל.

באזור המיועד למפרסמים יכול שולח דואר פרסומי לראות האם הוא יכול להיחשב כשולח דואר זבל או לא. בנוסף, מוצעת למפרסם דוגמת מכתב אותו יוכל לשלוח ללקוחותיו לקבלת אישור למשלוח דברי דואר ממנו. באזור המיועד להורים ניתן לקבל טיפים להתמודדות עם דואר זבל לסוגיו השונים.

לדברי רימון כהן, נשיא איגוד האינטרנט, "אנו באיגוד בהחלט חושבים שיש להרתיע את מפרי החוק, ומעודדים את נמעני דואר הזבל לתבוע בגין קבלת דואר זבל בניגוד לרצונם. לדבריו, החוק שהתקבל מאפשר לצרכנים לדאוג בעצמם לאכיפת החוק, באמצעות הגשת תביעה ללא צורך בהגשת תלונה במשטרה.
התיקון לחוק התקשורת שייכנס לתוקף בשבוע הבא ייושם באמצעות מודל Opt In, שמשמעותו שחברות הפרסום יוכלו לשלוח הודעות דואר זבל רק למי שהסכים לכך באופן מפורש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully