וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר הבריטי יחשוף מחר את תוכנית החירום החדשה: צפוי להוריד את המע"מ ב-2.5%

סוכנויות הידיעות

23.11.2008 / 11:37

אליסטר דרלינג צפוי להודיע על הארכת והרחבת הקלות המס עליהן הוכרז ועל מכירת נכסים למימון החבילה



שר האוצר הבריטי אליסטר דרלינג צפוי לחשוף מחר את תכניתו להתמודדות עם המשבר במסגרת דו"ח שיוגש לפרלמנט טרם דיוני התקציב לשנה הבאה. עם הסעיפים המרכזים בתוכנית צפויות להימנות הורדת מע"מ, הקלות מס נוספות ואף מכירת נכסים ממשלתיים למימון ההוצאות הגדולות.



דרלינג עשוי להוריד את המע"מ בשיעור של 2.5% - השיעור המירבי המותר במהלך יחיד - צעד שעשוי לעלות לממשל הבריטי כ-12.5 מיליארד ליש"ט בשנה. שיעור המע"מ בבריטניה זה יותר משנה עומד על 17.5%. הורדת שיעור המע"מ נועדה לעודד את הצרכנים לקנות ולרומם את הקניות בעונת החגים, שכרגע מסתמנות כחלשות ביחס לשנים קודמות. שיעור המע"מ בבריטניה שונה לאחרונה ב-1991, כשממשלת השמרנים העלתה אותו מ-15% ל-17.5%.



דרלינג צפוי גם להודיע על הרחבה של הקלת מס בסך 2.7 מיליארד ליש"ט עליה הודיע בקיץ, במסגרתה קיבלה מדרגת המס הנמוכה ביותר החזר מס בסך 120 ליש"ט בשנה. הצעד נועד להסתיים באפריל הקרוב, אך לפי הערכות דרלינג יאריך הטבה זו בשנה נוספת. יתכן כי שר האוצר אף יחליט להודיע על הקלות מס נוספות, ביניהן ביטול תשלום המס עבור אזרחים נוספים.



הממשל הבריטי, שמתחיל להתכונן לבחירות, אף שוקל להאיץ פרויקטים תשתיתיים על מנת לייצר יותר משרות ולסייע למגזר הבנייה ולצמצום שיעור האבטלה הצומח. דרלינג הבטיח בראיון ל"סאנדיי מירור" כי "הממשל יסייע לכל בית ובית, כדי שאנשים יצלחו את התקופה הקשה". הוא גם הבטיח תמיכה לבעלי בתים שלא עומדים בתשלומי המשכנתא: "מחזיקי משכנתאות מודאגים יקבלו סיוע, ואני אעשה כל שביכולתי לסייע למי שמאבדים עבודתם", אמר דרלינג בראיון.



תוכנית הסיוע צפויה לעלות לממשל הבריטי ביוקר, ודרלינג לא התעלם מכך. "בתקופות קשות אלו, המגזר הציבורי, כמו יתר המדינה, ייאלץ להדק את החגורה". הגירעון התקציבי של בריטניה עשוי להמריא אל מעל לסף של 100 מיליארד ליש"ט בשנה הבאה בעקבות המשבר והצעדים שנוקט הממשל להתמודדות עימו. לפי הערכות, הממשל עשוי לנסות לגייס כספים באמצעות מכירת נכסים. צעד נוסף עשוי להיות העלאות מסים עתידיות, לאחר תום סכנת המשבר.



לפי דיווחים, משרד האוצר הבריטי החל לתכנן מכירת נכסים ממשלתיים, ביניהם אלפי דונמים של קרקעות נציבות היערות, וכן בניינים ממשלתיים. צעדים נוספים שעשויים להיכלל בתוכנית: דחיית העלאת מסים על כלי רכב מזהמים, זחיית תכנית להעלאת מס החברות על עסקים קטנים, פטור ממס על דיווידנדים שמתקבלים מחוץ לבריטניה, שנועד לפתות תושבים זרים בבריטניה להישאר בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully