וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר שוקי הון: ריבית בנק ישראל תקוצץ מחר ב-0.5%

TheMarker

23.11.2008 / 12:18

שיעור הריבית יגיע ל-2% ברבעון הראשון של 2009


בשבוע האחרון נחלש השקל ב-3.6% מול הדולר וב-2.2% מול היורו. בלידר שוקי הון צופים הורדת ריבית של 0.5% בהודעת הריבית מחר והמשך הורדת הריבית לשיעור של 2% ברבעון הראשון של 2009. לדברי כלכלני בית ההשקעות, בגלל חוסר ההתערבות של בנק ישראל במערכת הפיננסית הנשק העיקרי שנותר כדי לעודד את הפעילות במשק הוא הריבית.

תוכנית האוצר לעידוד הצמיחה במשק מהווה ניסיון להרגיע את השוק ללא מהות של ממש, ועד שיבוצעו הפרויקטים בתשתית, התוכנית כבר לא תהיה אפקטיוויות לעידוד, העריכו היום בבית ההשקעות.

על משרד האוצר קיים כיום לחץ להפעיל רשת ביטחון עבור עמיתי קופות גמל קרובים לפרישה. בכירי האוצר מתכננים תוכנית, שתגן רק על מי שמתקרב לגיל הפרישה. ההגנה תתייחס להפסדים עתידיים, בלי לנסות להחזיר את ההפסדים שנצברו עד כה. תיעשה בדיקה אם יש לחוסך עוד מקורות פנסיוניים, ומה גודל הכנסתו. שני המבחנים הללו יוציאו את רוב הציבור ממטריית ההגנה, מה שיקטין את התחייבות האוצר.

בייצור התעשייתי ובפדיון בענפי המסחר והשירותים בישראל מסתמנת ירידה. כמו כן חל פיחות בהכנסות רשתות השיווק ותיירות נכנסת. המדד המשולב של בנק ישראל ירד ב-0.4%. בנק ישראל עידכן את תחזית הצמיחה לשנת 2009 ל-1.5%.

בבית ההשקעות מעריכים כי נתונים כלכליים שליליים, ירידה נוספת במחירי הנפט, ציפייה למדדים שליליים קדימה וירידה בתשואות בארה"ב תומכים באפיקים השקליים והארוכים בפרט. ציפיות האינפלציה בשוק האג"ח מגלמות ירידה של 0.9% באינפלציה השנתית, 0.7% במח"מ של 4 שנים ו-1.9% במח"מ של שמונה שנים.

להערכת כלכלני לידר פער האינפלציה נמוך משקף את הרתיעה של המשקיעים לשבת באפיקים הצמודים בתקופה של מדדים שליליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully