וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורם סירקיס בוועידת הפנסיה של TheMarker ולאומי: "דמי הניהול בקופות הגמל וההשתלמות הם לא סבירים"

יעל פולק

23.11.2008 / 12:23

רונן טוב: "גם היום יש רשת ביטחון לקרנות הפנסיה - אג"ח מיועדות"



"קיים משבר אמון חריף מול הציבור. האתגר העיקרי בייעוץ הפנסיוני הוא התאמת האפיק לגיל הלקוח. הכשל העיקרי כיום הוא שאנשים בגילאים מתקדמים יותר, נמצאים באותו תיק השקעות יחד עם אנשים בגילאי ה-20, כשמרכיבי הסיכון אמורים להיות שונים לגמרי". כך אמר היום יורם סירקיס, סמנכ"ל ראש אגף נכסי לקוחות בבנק הבינלאומי, בוועידת הפסגה בנושא הפנסיה של TheMarker ובנק לאומי. מלבד סירקיס, בפאנל נכחו מנכ"ל מבטחים יעקב רוזן; מנכ"ל הפניקס יהלי שפי; מנכ"ל מקפת רונן טוב; ומוטי רוזן - מנכ"ל הראל ביטוח. את הפאנל הנחתה מירב ארלוזרוב.



סירקיס הוסיף כי "רמת דמי הניהול בקופות הגמל וההשתלמות היא לא סבירה. לא הגיוני לשלם מעל 1% על דמי הניהול". כהן הוסיף כי "אנחנו יכולים להאמין שנכון להוריד את דמי הניהול, אבל זה לא תלוי בנו. לדעתי, ראוי להפחית את דמי הניהול".



יעקב רוזן, מנכ"ל קרן מבטחים, אמר כי "למרות שידין ענתבי אמר שהכל בסדר - הכל לא בסדר. שוק החוב הוא שוק חשוב מאוד אותו צריך לטפח, אבל אי אפשר להציג את המספרים שרואים היום, ולהגיד שהכל בסדר. נדרשת בעת הזו פעולה של הרגולטור על מנת להרגיע את הציבור - רשת ביטחון".



"הבהלה הנוכחית גורמת להחמרה של תהליכים ולהקצנה שלהם מעבר לנתונים הכלכליים האמיתיים" הוסיף רוזן. "יש צורך ברשת ביטחון לעמיתים. זה איננו מושג ערטילאי, רשת ביטחון ברורה, חדה ומובנת לציבור. רשת כזו יכולה לייצב את השוק ולהרגיע אותו. לא מדובר על החזר של הפסדים שכבר התרחשו, אלא ייצוב המצב מהיום והלאה. זו המטרה המרכזית והמיידית של הממשלה".



יהלי שפי, מנכ"ל הפניקס, אמר כי "מצפים מאיתנו לקחת אחריות על משבר שאיש לא צפה, בהיקפים שאיש לא חזה - משבר שיובא אלינו מהעולם. אנחנו לא נידרש להשלמות הון, וההשקעה של הציבור באג"ח קונצרני היתה נכונה בתקופה בה נעשתה". שפי הוסיף כי "הרוב המוחלט של הציבור פונה לאפיק הכללי, ויש צורך בחינוך הציבור והפנייתו לאפיקים המתאימים. הסיטואציה היום בשוק מאפשרת למדינה לקחת על עצמה אחריות מסוימת מבלי להפסיד. אם המדינה לוקחת איגרות חוב שנסחרות ב-50 אגורות ומבטיחה את אותה רמה בפידיון, היא לא תפסיד אבל תיצור מצב חדש בשוק מבחינת הביטחון של הציבור".



מוטי רוזן, מנכ"ל הראל, אמר כי "בהשקעות שלנו, בעיקר בהשקעות לזמן, אנחנו חייבים לפזר את הסיכונים. אי אפשר לבדוק את התשואות לזמן קצר בכסף לזמן ארוך. המערכת הבנקאית לא היתה מתמודדת טוב יותר עם המשבר הנוכחי. אנחנו לא נקיים מאשמה: בשוליים, ייתכן שהיו מקרים בהם היינו צריכים לחשוב פעמיים אם להיכנס או לא, אבל בתמונה הכוללת הענקנו ביטחון לטווח הארוך".



רוזן הוסיף כי "בתקופה הנוכחית אנחנו לא מוכרים איגרות חוב של חברות". שפי הגיב ואמר כי "יהיה זה לא אחראי לאפשר לבעלי האג"ח לקנות את החוב בזול, אם אנחנו מאמינים שלא צפוי מצב של פשיטת רגל של 50% מהחברות". רוזן הגיב ואמר כי "הדבר הנכון לעשות עכשיו הוא לקנות אג"ח קונצרניות, בעיקר אם אתה חוסך לטווח הארוך".



רונן טוב, מנכ"ל קרן מקפת, אמר כי "קופות הגמל במתכונתן הנוכחית - אבד עליהן הכלח, וחלק גדול מהמאמץ צריך להיות בחינוך הציבור להפניית כספו לאפיקים המתאימים לו. אני נגד רשת ביטחון ממשלתית. לקוחות בגילאים מבוגרים צריכים לעבור לאפיקים סולידיים".



טוב הוסיף כי "גם היום יש רשת ביטחון לקרנות הפנסיה - אג"ח מיועדות. כל מי שיעבור לקרן פנסיה יוכל להנות מאיגרות החוב המיועדות. יועצי הבנקים והרגולטור לא מפנים את הציבור לאפיקים הללו, וזו אכזבה. בבנקים אין ייעוץ אמיתי, וזה כשל שוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully