וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פז שבשליטת צדיק בינו רשמה עלייה של 9.7% ברווח הנקי ברבעון ל-230 מיליון שקל

יובל מעוז

23.11.2008 / 12:32

הרווח התפעולי של פז עלה ב-49.8% ל-332.6 מיליון שקל


, שבשליטת צדיק בינו, הצליחה לרשום עלייה משמעותית במכירות ברבעון השלישי, בתמיכת עליית מחירי הנפט אשר הובילו אותה לגידול של 9.7% ברווח הנקי ל-229.3 מיליון שקל.

הכנסות החברה זינקו ב-36.8% ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל ל-4.9 מיליארד שקל. העלייה הגדולה נבעה מעלייה במחירי הדלקים ומגידול בכמות המכירות. המכירות של הקמעונות והמסחר, כלומר של תחנות הדלק וחנויות הנוחות, עלו בכ-31% ברבעון השלישי ל-3.3 מיליארד שקל. עיקר הגידול נבע מעליית מחירי הדלקים ומגידול במכירות ללקוחות מסחריים גדולים, בעיקר לחברות התעופה.

בעקבות העלייה במכירות עלה הרווח הגולמי של פז ב-34.6% ל-596 מיליון שקל. עם זאת, שיעור הרווחיות הגולמית ירד במעט ברבעון ל-12.1% לעומת 12.3% ברבעון המקביל.

החברה מציינת כי מגמת ירידת מחירי הנפט שהחלה בסוף הרבעון השלישי גרמה לחברה הפסדים על המלאי הבלתי מוגן. לחברה צפוי הפסד מירידת ערך מלאי של כ-68 מיליון שקל. עם זאת, מציינים בחברה כי ירידת מחירי הנפט תפחית עלויות מימון ברבעון הרביעי.

הרווח התפעולי של פז עלה ב-49.8% ל-332.6 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל. שיעור הרווחיות התפעולית של החברה עלה גם הוא ל-6.7% לעומת 6.1% ברבעון המקביל. הרווח התפעולי של חטיבת הקמעונאות והמסחר הסתכם ב-130 מיליון שקל לעומת 123 מיליון שקל ברבעון המקביל. זאת, בעקבות גידול בפעילות מתחמי התדלוק, עלייה במחירות חנויות הנוחות, בעלייה בכמות הדלק ושיפור הרווחיות במכירה ללקוחות.

הוצאות המימון נטו של פז קטנו בחצי ל-11 מיליון שקל לעומת 24 מיליון שקל ברבעון המקביל. הקיטון נובע משערוך אופציות בהתאם לכללי ה-IFRS, ושל עסקאות גידול לפי שווי הוגן. בנטרול השפעות אלה, לא חל שינוי משמעותי בהוצאות המימון של החברה לעומת הרבעון המקביל. היקף ההלוואות ואיגרות החוב לזמן ארוך של פז הסתכם בסוף הרבעון השלישי בכ-4.3 מיליארד שקל, בדומה לסוף הרבעון המקביל.

פז, הנמצאת בשליטת בינו (42.6%) ובנק לאומי (15.7%), עוסקת בשיווק מוצרי נפט בתחנות דלק ומפעילה את רשת yellow. בנוסף, כוללת החברה את פז בית זיקוק אשדוד. החברה עוסקת באספקת מוצרי נפט ודלק, בהפעלת בתי הזיקוק באשדוד, ושולטת בפזגז. מניית החברה ירדה ב-30% מתחילת השנה.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully