וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל פיננסים על שטראוס: מפחיתים את מחיר היעד מותירים המלצת 'משקל יתר'

Byte and Switch

23.11.2008 / 12:47

בבית ההשקעות מותירים את המלצת 'תשואת יתר' מחיר היעד 47 שקל למניה. שטראוס נסחרת כיום סביב שער של 34 שקל למניה, מחיר היעד הקודם של הראל עמד על 51 שקל למניה


מכירות נמוכות מהצפי בישראל והשפעת שער החליפין העיבו על תוצאות הרבעון השלישי ב-2008 של שטראוס, כך מעריך היום האנליסט ערן יונגר מבית ההשקעות הראל פיננסים. לצד ההערכות בשוק כי ההאטה הכלכלית בחו"ל וסביבה תחרותית בישראל יאטו את קצבי הצמיחה, מנמיכים בהראל את התחזיות לתוצאות שטראוס בשנת 2009.

בבית ההשקעות מותירים את המלצת 'תשואת יתר' מחיר היעד 47 שקל למניה. שטראוס נסחרת כיום סביב שער של 34 שקל למניה, מחיר היעד הקודם של הראל עמד על 51 שקל למניה.

עם זאת מציין יונגר, כי להערכתו תצליח להציג כבר בשנה הבאה צמיחה במרווח התפעולי לאור רה-ארגון בישראל, הטמעת מערכת SAP, סימנים לעליית מחירים בברזיל וירידה במחירי חומרי גלם ואנרגיה.

"איתנותה הפיננסית של החברה, בעיקר לאחר השלמת עסקת TPG, עשויה להביא, במצב הפיננסי הנוכחי, להשלמה של עסקאות במחירים נוחים יותר מבעבר, ואנו סבורים כי החברה תנצל גמישות פיננסית זו" מעריך יונגר.

הקושי של שטראוס בהתמודדות עם המתחרות בתחום החלב והיוגורט הביאו לכך כי החברה לא הציגה צמיחה ריאלית במכירות. שטראוס מבצעת בשבועות האחרונים מהלכים על מנת להתמודד עם התחרות הגוברת ובהם מסע פרסום נרחב, השקת מוצרים חדשים וכן מיתוג מחדש. מהלכים אלו אינם תגובה למצב הקיים, אלא תכנון מראש (הורייזן) אשר משולב במהלך ארגוני הכולל גם הטמעת מערכת SAP.

בהראל מעריכים ששטראוס תתקשה להציג צמיחה במכירות, זאת לאור התחרות הגוברת ותחילת האטה כלכלית, אולם תוכל להציג שיפור בשורת המרווח התפעולי עם סיום תהליך הרה-ארגון.

בניטרול חלקה של רוסיה במכירות הקפה, חל גידול שקלי של כ-3% בהיקף מכירות הקפה. מכירות שטראוס ברוסיה מאוחדות עם פעילות חדשה שנרכשה ואוחדה החל מחודש אפריל בשנה זו. שיעור הצמיחה מנוטרל שער חליפין ורכישות, עומד על 6.8%, והוא נמוך בהשוואה לשיעורי הצמיחה של שטראוס בעבר.

על אף ההנחה הרווחת כי לקפה ביקוש קשיח ניכרת השפעת המיתון בתוצאות החברה ובגידול הכמותי. השפעת שער החליפין על פעילות החברה תמשיך להיות מהותית, בעיקר לנוכח חלקו הגדל של הקפה בתמהיל המכירות. לדברי יונגר "ניתן לומר כבר כעת כי אנו עשויים לראות פגיעה במכירות גם ברבעון הרביעי לשנה זו ואולי אף לאחר מכן, עם המשך המשבר הפיננסי והתרסקות המטבעות. הנחותינו לטווח הארוך אינן מנטרלות השפעת שערי חליפין, וזאת עם ההסתברות התמידית לשינויי מגמה במט"ח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully