וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב ויינשטיין: "השוק כולו הוא מציאה - לא נראה עוד איגרות בתשואות של 60%"

טל לוי

23.11.2008 / 12:50

מנהל ההשקעות הראשי במגדל שוקי הון: "ב-2009 גם המניות יהיו במחירים מצויינים"



"בזמן של משבר ופאניקה השווקים נוטים להגזים. אין לי ספק שמה שאנחנו רואים בשוק ההון הוא פאניקה מתמשכת. כשנסתכל בעוד תקופה, הציבור לא יאמין באילו מחירים זולים הוא רכש את איגרות החוב ונראה תשואות שלא יאמנו. התקופה הזו תיראה כהיסטוריה והיסטריה" כך אמר מנהל ההשקעות הראשי במגדל שוקי הון, יעקב ויינשטיין, בוועידת הפסגה שעורך הבוקר TheMarker בשיתוף עם בנק לאומי, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל שבתל אביב.



"אני לא בפאניקה. חלק גדול מהירידות היא כתוצאה של מסת מכירות גדולה. יש בשוק הרבה הזדמנויות בדמות איגרות שמציעות תשואה גבוהה. נפגוש כשלי אשראי אבל חשוב לזכור שגם כשל אשראי לא נגמר באיבוד כל הכסף שכן בדרך כלל מדובר בהסדר אשראי שניתן להפיק ממנו לא מעט" אמר מנהל ההשקעות הראשי במנורה, יוני טל.



"אין לנו שום בעיה של נזילות ואנו ערוכים לכל תרחיש. חשוב לנצל הזדמנויות אך לצערי קשה לעשות זאת בקופות הגמל (בשל הפדיונות - ט.ל) אבל בתחום הפנסיה קל יותר לעשות זאת" אומר מנהל ההשקעות הראשי בקבוצת הראל, עמיר הסל "יש הבנה בקרב אנשים שהרציונל יפעל ואנשים מבינים שמה שיורד גם יכול לחזור מעלה. אנחנו מעריכים שהפדיונות מוגזמים אבל אנחנו נערכים לכל תרחיש".



"ב-2003 חשבנו שהמדינה עומדת בפני קריסה אבל בסופו של דבר סיימנו את השנה בתשואה ריאלית של 23%" אמר מנהל ההשקעות הראשי במנורה, יוני טל.



"כשהציבור יוצא הוא תמיד עושה זאת דווקא ברגע הלא נכון. כשהדולר נפל ל-3.2 הציבור מכר והנה היום הדולר מגיע לרמה של 4 שקלים. זה טיבם של משקיעים, של התנהגות של עדר ובסופו של דבר מתפלאים למה רק המקצוענים מרוויחים כסף. הסיבה היא שהמקצוענים פועלים בלי פאניקה ומחפשים מציאות והשוק כולו הוא מציאה וב-2009 גם המניות תהיינה מציאה גדולה כי גם המיתון וגם המשבר יגמרו ויהיו כאן שנים טובות. לא נראה איגרות בתשואות של 60% ולא נראה מניות במחירים של היום" אמר ויינשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully