וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה ביפאן: שתי רציחות נקשרו לשערוריית פנסיה בשנות ה-80' וה-90'

ניו יורק טיימס

23.11.2008 / 12:57

בכיר במשרד הבריאות היפאני ואשתו נרצחו בשבוע שעבר, ואשתו של בכיר נוסף הותקפה



מותם המזוויע של בכיר לשעבר במשרד הבריאות היפאני ואשתו, בידי תוקף בלתי ידוע, והקשר האפשרי של מותם לשערורייה הנוגעת לחשבונות פנסיה אבודים, מסעירה את יפאן.



ממשלת יפאן פתחה במצוד אחר רוצחם של טקהיקו ימאגוצ'י, לשעבר סגן שר הבריאות היפאני, ואשתו מיצ'יקו. השניים נמצאו דקורים למוות בכניסה לביתם בפרוורי טוקיו ביום שלישי שעבר. מאוחר יותר באותו היום, יאסוקו יושיהרה, אשתו של בכיר אחר במשרד הבריאות, נדקרה ונפצעה בביתו בטוקיו על ידי תוקף שהזדהה כשליח.



מניתוח של עקבות רגליים בדם בשתי זירות הארוע, הסיקה המשטרה כי מדובר באותו אדם האחראי לשתי התקיפות. המשטרה היפאנית הכריזה על התקיפות כפעולות טרור, ושלחה מאות שוטרים ומאבטחים לאבטחת משרדי ממשלה ובתים של בכירים ובכירים לשעבר במשרד הבריאות.



שני הבכירים שנתקפו, החזיקו במשרות בכירות במשרד הבריאות היפאני בשנות ה-80' וה-90'. באותה עת, אבדו הרישומים של עשרות מיליוני חשבונות פנסיה. הפרשה נחשפה בשנה שעברה, וזכתה לביקורת ציבורית נרחבת. לדברי המשטרה, יתכן כי המניע לתקיפות היה קשור בחשבונות הפנסיה האבודים.



שערוריית הפנסיה ביפאן פגעה בנקודה רגישה עבור החברה היפאנית המזדקנת. הסערה הציבורית והתגובה הלוקה בחסר של הממשלה, נמנו עם הגורמים שהפילו כבר שתי ממשלות.



הרציחות הנוכחיות זוכות לתשומת לב גדולה ביפאן, בה רציחות אכזריות שכאלה מועטות ונדירות. המשטרה התקינה גלאי מתכות בכניסה למשרדים הראשיים של משרד הבריאות בטוקיו - מראה נדיר למדי ביפאן. ביום שישי דרש משרד הבריאות אבטחה לכל 312 משרדיו ברחבי יפאן. מספר משרדי ממשלה הורידו רשימות בעלי תפקידים מאתרי האינטרנט שלהם, והגדילו את אבטחת משרדיהם. ראש הממשלה, טארו אסו, אמר כי הפסיק את הליכות הבוקר הרגילות שלו, ואת היציאה לברים יוקרתיים בטוקיו.



לדברי המשטרה, בידיהם אך מעט רמזים על זהותו של התוקף. שכן מצא את בני הזוג ימאגוצ'י ליד פתח ביתם, עם סימני דקירה מרובים בחזם. אור הכניסה היה דלוק, וכך גם קולט האדים במטבח, מה שעשוי להעיד כי השניים נרצחו ערב קודם לכן, בעודם מתכוננים לארוחת הערב, דיווחה המשטרה. עוד מסרה המשטרה כי מצאה 19 עקבות נעליים בדם, שהעידו כי התוקף נעל נעלי ריצה. עקבות דומים נמצאו גם בזירת התקיפה השנייה.



יושיהרה, שהייתה לבדה בביתה, ברחה אל תוך ביתה, ולאחר מכן חזרה החוצה והתמוטטה. לדברי המשטרה, התוקף עקב אחריה פנימה בתחילה, אך לאחר מכן עזב. היא תיארה את התוקף כאדם בשנות ה-30 לחייו, שחבש כובע בייסבול וטען כי הוא שליח ויש בידו חבילה עבורה. היא אמרה למשטרה כי לא אמר דבר כאשר החל לפתע לדקור אותה, לאחר שפתחה את הדלת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully