וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכסים ובניין מכרה לקבוצת HMG חנן מור קרקעות בנס ציונה ב-28 מיליון שקל

רנית נחום-הלוי

23.11.2008 / 13:01

תחילת הבנייה צפויה ברבעון הראשון של 2009; על אף ההאטה בקצב רכישת הדירות בתקופה הנוכחית יו"ר הקבוצה חנן מור מעריך כי בתוך שנה המחירים יאמירו באופן משמעותי



קבוצת HMG חנן מור חתמה על עסקה לרכישת קרקע בנס ציונה בהשקעה של 28 מיליון שקל. מגורמים המקורבים לעסקה נודע כי החברה רכשה את הקרקע מנכסים ובנין מקבוצת IDB של נוחי דנקנר. החברה סגרה השבוע הסכם פיננסי לפרויקט עם בנק מרכנתיל דיסקונט לצורך ליווי הפרויקט ומימון חלק מהתמורה.



הפרויקט בנס ציונה יקרא "ארגמן" הוא משתרע בשטח של 5910 מ"ר עליהם ניתן לבנות 12,260 מ"ר למגורים. החברה מתכוונת להקים במקום שלושה בניינים בהם יבנו 78 יחידות דיור. נכון להיום בבעלות החברה שני מגרשים נוספים עליהם ניתן לבנות 2 בניינים עם 54 יחידות. עם השלמת העסקה תחזיק HMG חנן מור באזור זה בקרקעות לבניית 5 בניינים ובהם יבנו סך הכל 132 יחידות דיור.



החברה תציע יחידות דיור בנות 4 חדרים במחיר של החל מ 1.45 מליון שקל ודירות 5 חדרים החל מ-1.65 מיליון שקל. כמו כן תציע החברה דירות גן ופנטהאוזים. כמו כן יבנו בפרויקט בניינים עם חניונים תת קרקעיים ומרפסות לנוף הפתוח של הגן הלאומי במערב נס ציונה. צפי ההכנסות בפרויקט מוערך בסך של 181 מליון שקל ללא מע"מ, צפי הרווחים מוערך בסך של 24.5 מליון שקל ללא מע"מ. התחלת הבנייה צפויה במהלך הרבעון הראשון של שנת 2009.



הקרקעות שנרכשו הן עתודת הקרקע האחרונה הסוגרת את האזור לבנייה רוויה במערב נס ציונה למרגלות הגן הלאומי. "השקענו רבות בתכנון הבניינים בכך שניצלנו באופן מקסימלי את ההפניות לנוף פתוח אל גבעות הכורכר שהוכרזו כגן לאומי, לפארק המרכזי בשכונה ומדירות הגג ניתן יהיה אף לראות את קו הים", מסביר יו"ר הקבוצה, חנן מור.



חברת הנדל"ן חנן מור שהוקמה על ידי חנן מור ואבי מאור הינה חברה ציבורית המתמחה באיתור ורכישת קרקעות בישראל ומזרח אירופה כפולין, אוקראינה, רומניה ובולגריה. בשנה האחרונה נמנעה החברה מלבצע עסקות חדשות בארץ ובעולם. איגרת החוב מסדרה א' של קבוצת חנן מור נסחרת היום בתשואה של 37.25 אחוז, ואיגרת חוב בסדרה ב' של החברה נסחרת בתשואה של 29.3 אחוז. קבוצת חנן מור ביצעה בחודשיים האחרונים רכישה עצמית של אג"ח ב' בסך כולל של 5.62 מיליון שקל.



"עד עתה אכן נמנענו מלבצע עסקות, אך במקרה זה שלושת המגרשים שנרכשו מהווים רצף המשכי למגרשים שכבר בבעלותנו, סמוכים להם ובכך משלימים אותם", מסביר מור, "העסקה הזו הופכת אותנו לבעלי השליטה במקום. על אף ההאטה בקצב רכישת הדירות בתקופה הנוכחית, אנו מעריכים כי בתוך שנה המחירים יאמירו באופן משמעותי".



החברה מדווחת כי ברבעון השלישי של השנה מכרה 25 דירות בפרויקט הדגל "דירה במושב" בתלמי מנשה, סמוך לראשון לציון בהיקף של כ-26 מיליון שקל. עד כה נמכרו בפרויקט בתלמי מנשה 162 דירות בהיקף כספי של כ-135 מיליון שקל. בפרויקט "בית בלהבים" סגרה הקבוצה ברבעון השלישי 7 עסקות. עד כה נסגרו בפרויקט "בית בלהבים" 31 עסקאות בהיקף כספי של כ-35 מיליון שקל. בנוסף, מכרה הקבוצה בפרויקט הוילות היוקרתי "פיבקו במליבו" בנס ציונה בהיקף מכירות של כ-20 מיליון שקל. סך כל מכירות הקבוצה עומדות על כ-190 מיליון שקל בישראל בלבד. תוצאות המכירות יוכרו בהכנסות של הדוחות הכספיים עם מסירת הדירות וזאת החל מהרבעון השלישי של 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully