וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוצי שכר בקבוצת אי.די.בי

עדי דברת

23.11.2008 / 14:10

רשת שופרסל ובית ההשקעות כלל פיננסים יקצצו עד 10% בשכר הבכירים. עובדי השופרסל המרוויחים למעלה מ-15 אלף ש' יחליטו האם לקצץ בשכרם

קיצוצים בקבוצת אי.די.בי: בית ההשקעות כלל פיננסים יפחית עד 10% משכרם של בכירי החברה בהם כל העובדים, המרווחים מעל 20 אלף שקל בחודש. ההפחתה תבוצע בהדרגה, כך שככל שהשכר גבוה יותר כך גם אחוז הקיצוץ יהיה גבוה יותר - עד 8% מהשכר. את הקיצוץ המירבי יספוג שוקי אברמוביץ', מנהל בית ההשקעות, ששכרו יקוצץ בכ-10%.

גם רשת שופרסל הודיעה היום כי שכר ההנהלה הבכירה, הכולל כשמונה בעלי משרה, שהבכיר בהם הוא מנכ"ל הרשת אפי רוזנהויז, יקוצץ ב 10% החל מחודש זה. שכרו של אפי רוזנהויז ב-2007 הסתכם ב-4.7 מיליון שקל, כולל מענק של 2.5 מיליון שקל בגין התוצאות הכספיות של 2007. לגבי עובדים אחרים ברשת ששכרם גבוה מ-15 אלף שקל, השאירה שופרסל את הבחירה בידם כשאמרה להם שיחליטו האם הם מוכנים לקצץ 5% משכרם החודשי. מדובר במאות עובדים בכירים במטה ובסניפי הרשת.

בתוך כך נודע, כי שופרסל החליטה להקפיא את תוכנית הסדרנות העצמית. כפי שפורסם ב- TheMarker, שופרסל החליטה להקים מערך סדרנות עצמאי שיחליף את מערך הסדרנות של הספקים ואף הודיעה על כך לספקים הגדולים במשק. לספקים נמסר כי התוכנית תצא לפועל בתחילת 2009. כיום, לכל חברה שמספקת מוצרים לרשת שיווק יש סדרנים מטעמה, באמצעות חברות הפצה, שאחראים על סידור המוצרים על המדפים ברשתות. החברות הגדולות נהנות מיתרון בעניין זה, משום שהן מפעילות במשך כל זמן הפעילות בחנות סדרנים שדואגים שלא יהיו חוסרים ושהחברה תקבל את שטח המדף המגיע לה.

גורם מקורב לשופרסל אמר היום ל-TheMarker כי ברשת החליטו להקפיא את התוכנית מאחר שמדובר בתקופה של אי ודאות נוכח המצב הכלכלי. לדבריו, בשופרסל עדיין מאמינים כי מדובר בתוכנית שתחסוך בהוצאות ותייעל תהליכים לרשת ולספקים, אולם הרשת החליטה להמתין "עד לתחושה של שיווי משקל". דובר שופרסל אישר את הדברים. בעקבות הקפאת המהלך, לא תשכור שופרסל את שירותיהם של מאות סדרנים כפי שתיכננה.

המהלך באי.די.בי מתבצע כשבועיים לאחר שהפיץ נוחי דנקנר, יו"ר אי.די.בי, מכתב למנהלי החברה הבכירים שבו ביקש מחברי ההנהלה בכל חברות הקבוצה לוותר על 8% מתגמולם. במכתב חשף דנקנר כי החליט במשותף עם יצחק מנור, אבי פישר וצביקה לבנת כי עד סוף שנת 2009 יוותרו על 25% משכרם ומהתגמול הכולל שהם מקבלים. "יושבי הראש והמנכ"לים בחברות הקבוצה התבקשו להצטרף לצעדנו ולהפחית 10% מהתגמול לו הם זכאים (שכר ובונוסים, אך מבלי לפגוע בהפרשות הסוציאליות). אני פונה באמצעות המנכ"לים אל חברי ההנהלה בכל חברות קבוצת אי.די.בי ומבקש כי במסגרת הערכותנו יוותרו גם הם, לתקופה האמורה, על 8% מתגמולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully