וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה כללי במשק שכולל גם את עובדי המגזר הפרטי - עסקי

חיים ביאור

23.11.2008 / 14:10

ההכרזה על הסכסוך טעונה אישור של הנהגת ההסתדרות שתתכנס בתל אביב מחרתיים



הוועדה לתיאום ולביצוע של ההסתדרות הכריזה היום על סכסוך עבודה במשק. שלא כמו במקרים קודמים, הפעם סכסוך העבודה הוא כללי, כלומר מקיף לא רק את עובדי המגזר הציבורי, אלא גם את עובדי המגזר הפרטי - עסקי, לרבות עובדי הבנקים, הבורסה ומפעלים המאוגדים בהתאחדות התעשיינים.



ההכרזה על הסכסוך טעונה אישור של הנהגת ההסתדרות, שתתכנס בתל אביב מחרתיים. לאחר מכן תהיה תקופת "צינון" של שבועיים שאחריה ההסתדרות תוכל, לפי החוק, להורות על שביתה במשק. במהלך השבועיים האחרונים תנסה ההסתדרות למצות את המו"מ עם האוצר, בניסיון להגיע להבנות בעניין שתי דרישותיה: קביעת רשת ביטחון לכספי החוסכים בקרנות הפנסיה וקופות הגמל ותגמול המעסיקים שיימנעו מפיטורי עובדים במפעליהם שבפריפריה. בהסתדרות מעודדים מכך ששלוש המפלגות הגדולות - הליכוד, קדימה והעבודה - וגם נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, תומכים ברעיון של פריסת רשת ביטחון על כספי הפנסיה והגמל.



"אני מקווה שבשבועיים הבאים שר האוצר יתעשת ויגיע עמנו להבנות", אמר עיני "משרד האוצר הפך את השוק לפרוע ואת כספי החוסכים לכספי הימורים. השביתה אינה מטרה, אלא אמצעי. לדבריו, ההסתדרות ולשכת התיאום של הארגונים הכלכליים (המעסיקים הפרטיים) ינסו לקדם בכנסת, בהליך מזורז, חקיקה שתקבע את רשת הביטחון ותגמול המעסיקים בפריפריה.



עיני הכחיש את הטענות שהופנו כלפיו ולפיהן תוכניתו תעלה למשק מיליארדי שקלים. "רשת הביטחון שאנו מציעים בכלל אינה אמורה לעלות כסף בשלוש השנים הבאות, כיוון שלפי הצעתנו, חסכונות הפנסיה של אנשים מבוגרים יקבלו אופציה להקפאה לשלוש שנים. אם הבורסה תחזור לעלות, המדינה לא תפסיד אגורה ואם הבורסה תמשיך לרדת - הכסף ישולם רק בעוד שלוש שנים. בכל מקרה האוצר עדיין לא החל לדון עמנו על הסכומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully