וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לורנס סאמרס, שר אוצר לשעבר בממשל קלינטון, יעמוד בראש ועדת היועצים הכלכליים של אובמה

מיכל רמתי

23.11.2008 / 14:09

סאמרס השנוי במחלוקת היה אחד המועמדים לתפקיד שר האוצר אך אובמה העדיף את טימותי גייתנר על פניו



ברק אובמה, הנשיא הנבחר של ארה"ב, צפוי להודיע על מינויו של לורנס סאמרס לעמוד בראש ועדת היועצים הכלכליים שלו, לדברי אחד ממקורבי אובמה. מדובר באחד מ-3 התפקידים הבכירים בתחום הכלכלי של הממשל האמריקאי - לצד שר האוצר ומנהל תקציב הממשלה. סאמרס היה גם אחד המועמדים המובילים של אובמה לתפקיד שר האוצר, אך הנשיא העדיף לתפקיד זה את טימותי גייתנר, יו"ר הבנק הפדרלי של ניו יורק המעורה במשבר.



סאמרס, בן 53, כלכלן לשעבר בבנק העולמי, ומרצה במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), כיהן כשר אוצר בממשל קלינטון בין השנים 1999-2001. לאחר תום כהונתו, שימש כנשיא הרווארד במשך 5 שנים, בסופן התפטר בעקבות סכסוכים פנימיים עם הסגל שנבעו מהערות שנשא לפיהן לנשים אין את אותו הכישרון למתמטיקה ולמדעים. בתקופת כהונתו בהרווארד ירד מספר התקנים שהוענקו לנשים בפקולטה למדעים ולאמנויות באופן תלול. מחלוקת נוספת של סאמרס עם הסגל האקדמי נבעו מביקורתו על חרם אקדמי על חברות ישראליות, חרם אותו כינה "אנטישמי".



ועדת היועצים הכלכליים הוקמה בתקופת ממשל קלינטון, ותפקיד היו"ר שלה הוא לתאם מדיניות כלכלית ולייעץ לנשיא בנושאים כלכליים מקומיים וזרים, כמו גם לפקח על יישום האג'נדה הכלכלית של הנשיא.



השמועות על מינוי גייתנר סייעו להעלות את שוק המניות ביום שישי, לאחר שהמשקיעים הסיקו כי אובמה מבצע צעדים למלא את חלל המנהיגות הכלכלית. מדד דאו ג'ונס סיים את המסחר בזינוק של 6.5% לאחר ימים של ירידות מסחררות. בחירת גייתנר אינה מסמלת רק שינוי אלא גם המשכיות, שכן לגייתנר היה תפקיד חשוב בעיצוב תוכנית הסיוע למגזר הבנקים בארה"ב. גייתנר, שר האוצר הנוכחי הנרי פולסון ויו"ר הבנק הפדרלי ברננקי, היו השלישייה המובילה בניסיונות לריכוך משבר האשראי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully