וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק אגוד: ההמלצה לתיק המט"ח - 25% בדולר, 25% ביורו ו-50% במטבעות אחרים

TheMarker

23.11.2008 / 14:15

השבוע התחזק הדולר מול השקל ברמה שבועית של 1.63% על רקע פגיעה בפעילות הכלכלית במשק; ברמה שבועית הצמד דולר יורו מדשדש במקום נחלש הדולר ברמה שבועית של 0.12% ונסחר ברמה נוכחית של 1.2542 דולר ליורו



השבוע התחזק הדולר מול השקל ברמה שבועית של 1.63% על רקע פגיעה בפעילות הכלכלית במשק הישראלי בשל המיתון העולמי עם גל פיטורי עובדים וירידה בביקושים לצריכה המשתקפת בנתוני האינפלציה בחודש אוקטובר ובצפי למדדי אינפלציה נמוכים בחודשים הבאים.



במהלך השבוע התפרסמו נתוני מאקרו שליליים רבים על המשק האמריקאי שלכאורה היו אמורים להחליש את הדולר אך בפועל חלה התחזקות של השטר הירוק. בסוף השבוע התפרסם מדד מחירי היבוא לחודש אוקטובר אשר ירד בצורה חדה מעבר לצפי בשיעור חודשי של 4.70% (על רקע הירידה במחירי הנפט). הצפי עמד על ירידה בשיעור של 4.40% ונתון קודם על ירידה של 3.30%.



נתון שלילי במיוחד היה בדמות המכירות הקמעונאיות לחודש אוקטובר אשר הציג ירידה של 2.80% לעומת צפי לירידה של 2.1% בלבד. מדובר בירידה חודשית רביעית ברציפות במכירות הקמעונאיות. בנוסף פורסם נתון המכירות הקמעונאיות ללא כלי רכב שהציג ירידה של 2.2% לעומת צפי לירידה של 1.2%.



מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש נובמבר עלה ל-57.9 נקודות, גבוה מהציפיות אשר עמדו על 57 נקודות. נתונים אלו הובילו להיחלשותו של הדולר מול השקל והיורו. ביום שני בשבוע התפרסמו נתונים מעורבים על סקטור הייצור התעשייתי בארה"ב. שלוחת הפדרל ריזרב בניו יורק פרסמה את מדד הניו-יורק אמפייר סטייט לחודש נובמבר, הבודק את הפעילות היצרנית באזור זה. המדד ירד בנובמבר לרמה של (25.4-) נקודות. רמה מתחת לאפס במדד זה מעידה על התכווצות בפעילות הכלכלית.



עוד באותו יום פורסמו נתוני הייצור התעשייתי בחודש אוקטובר שזינק ב-1.3% לעומת צפי לעלייה של 0.2%. הסיבה לעלייה במדד היא עלייה בייצור הנפט בשל השבתת מתקני הייצור והזיקוק בארה"ב בשל פגעי מזג האוויר בחודש ספטמבר.



בהמשך השבוע פורסם מדד המחירים ליצרן בארה"ב אשר הצביע על ירידה החדה ביותר במדד מאז שנת 1947 ברמה של 2.80% לעומת צפי לירידה של 1.9% ולעומת עליה של 0.4% בחודש ספטמבר. בניטרול מזון ואנרגיה נרשמה עלייה של 0.4% בליבת המדד לעומת צפי לעלייה של 0.1%.



המדד הצביע על כיוון של ירידה באינפלציה בארה"ב ועל מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר אשר התפרסם ביום רביעי וירד בשיעור היסטורי של 1% שלא נראה כדוגמתו מאז פברואר 1947. בנטרול מחירי המזון והאנרגיה ירד מדד הליבה בשיעור של 0.10%- לעומת צפי לעלייה של 0.10%. הירידה במדד הליבה היא הירידה הראשונה שנרשמה מאז 1982.



בנוסף התפרסמו נתוני רישיונות והתחלות בניה לחודש אוקטובר. מספר רישיונות הבניה בארה"ב בחודש אוקטובר ירדו ב 12% ל 708 אלף אישורי בנייה כשהתחלות הבניה רשמו ירידה של 4.5% ל-791 אלף התחלות אם כי היו גבוהות מהצפי בשוק ל-780 אלף התחלות בניה.



להערכת כלכלני בנק אגוד תמיכה הקרובה לשקל מול הדולר שוכנת ב-3.84 ורחוקה יותר ב-3.74 שקל.
התנגדות קיימת ברמה ה-4.00 שכבר נפרצה אך נחצתה שוב מטה מאוחר יותר.



דולר יורו



ברמה שבועית הצמד דולר יורו מדשדש במקום נחלש הדולר ברמה שבועית של 0.12% ונסחר ברמה נוכחית של 1.2542 דולר ליורו. בגוש היורו ממשיכים להתפרסם נתוני מאקרו שליליים. בסוף השבוע פורסמו מגוון של נתוני מאקרו על כלכלת הגוש. בחודש אוקטובר נרשמה ירידה של 14.5% ברישום רכבים חדשים בשוק על רקע ההאטה הכלכלית בגוש והירידה בצריכה הפרטית. בחודש הקודם נרשמה ירידה של 8.4% ברישום רכבים חדשים בגוש.



מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר לא השתנה לעומת צפי כי יעלה ב-0.1% וכשבחודש הקודם רשם עליה קלה של 0.2%. מדד זה מבטא את הירידה במחירי הסחורות והביקושים הפנימיים בכלכלת הגוש.
עוד פורסם התמ"ג בגוש לרבעון השלישי אשר בהתאם לצפי רשם צמיחה שלילית של 0.2%- בדומה לצמיחת התמ"ג השלילית ברבעון השני בכלכלת הגוש.



בהמשך השבוע פורסם המאזן המסחרי בגוש לחודש ספטמבר אשר רשם גירעון של 5.6 מיליארד יורו לעומת צפי לגירעון של 6 מיליארד וגירעון של 9.3 מיליארד יורו בחודש הקודם. בשבוע שעבר פורסמה תפוקת הבנייה בגוש לחודש ספטמבר אשר ירדה ב 1.3% לעומת עליה של 0.4% בחודש הקודם.
תמיכה קרובה שוכנת ב-1.246 דולר ליורו ותמיכה רחוקה יותר ברמת 1.241, והתנגדות קרובה ב-1.3 דולר ליורו.



בבנק אגוד ממליצים למשקיעים הפרטיים לשמור על נתח של 10% משווי התיק באפיק המט"חי, תוך שינוי התמהיל בין המטבעות: כ-25% בדולר, כ-25% ביורו וכ-50% במטבעות אחרים: דולר ניו- זילנדי ודולר אוסטרלי, דולר קנדי, פרנק שוויצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully