וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי האג"ח של חפציבה ג'רוזלם: החתמים התרשלו בתפקידם

שרית מנחם

23.11.2008 / 14:20

דש איפקס, אנליסט ופועלים אי.בי.אי הובילו את הנפקת האג"ח של החברה הציבורית שהיתה בבעלות בועז יונה



ביום חמישי האחרון התקבלו במשרדי אי.בי.אי חיתום, דש איפקס ואנליסט מכתבים זועמים. בעלי ניירות ערך של חפציבה ג'רוזלם טוענים כי חברות החיתום התרשלו במילוי תפקידן כחתם. מחזיקי הניירות יגישו תביעה לבית משפט בשבוע הקרוב.



בעלי האג"ח טוענים כי רכשו את ניירות הערך בהנפקה תוך הסתמכות על האמור בתשקיף שפורסם בנובמבר 2006. לטענתם, נפלו בתשקיף עניינים מטעים והחתמים התרשלו במילוי תפקידם, ולכן הם אחראים לנזקים שנגרמו לבעלי המניות. חפציבה ג'רוזלם היא אחת החברות הציבורית שהיתה בבעלות בועז יונה, וקרסה בעקבות ההנאות שביצע יונה. הוא נדון בשבוע שעבר ל-7 שנות מאסר ולפיצוי של 8 מיליון שקל לרוכשי הדירות. חפציבה ג'רוזלם גייסה 186 מיליון שקל באג"ח בהובלת חברת החיתום פועלים אי.בי.אי, בראשות רונן צלניר. גם אנליסט ודש איפקס היו חלק מקונצריום החתמים. הנפקת איגרות החוב הובטחה כנגד שעבוד ראשון ושני על בניין שמושכר לבזק.



פועלים אי.בי.אי ואנליסט טוענות בהודעה ששיגרו לבורסה כי החברה אינה אחראית לנזקיהם של מחזיקי איגרות החוב, "וזאת מבלי להודות שאכן היה פרט מטעה כלשהו בשקיף. קונסורציום החתמים בתשקיף נקט בכל האמצעים הנאותים כדי להבטיח שלא יהיה פרט מטעה בתשקיף והחברה האמינה בתום לב שאכן אין פרט כזה", כתבה אנליסט. גם בפועלים אי.בי.אי מעלים טיעונים דומים. דש איפקס טרם דיווחה לבורסה על האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully