וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-הר הנדסה תובעת את חברת חבס המקימה את מגדל רוטשילד 1 ב-28 מיליון שקל

גיא ליברמן

23.11.2008 / 14:29

לטענתה, חבס דרשה ממנה לבנות בניגוד להיתרי בניה; מדובר בתביעה שכנגד



המחלוקת המשפטית בין שתי השותפות לשעבר לבניית מגדל רוטשילד 1 בתל אביב מעמיקה. חברת הבנייה אל-הר הנדסה, מקבוצת קרדן נדל"ן, ששימשה כקבלן השלד בפרויקט, הגישה לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה תביעה על סך 28 מיליון שקל נגד יזמית הפרויקט - חברת חבס.



מדובר בתביעה שכנגד לאחר שלפני מספר שבועות הגישה חבס נגד אל הר תביעה נגד אל-הר על סך של 35 מיליון שקל בגין אי כיבוד ההסכם ביניהם. מגדל רוטשילד 1 נחשב לאחד ממגדלי המגורים היוקרתיים ביותר הנבנים כיום בתל אביב. דירת הפנטהאוז בקומה האחרונה במגדל שנמכרה לעידן עופר תמורת 67 מיליון שקל, נחשבת לדירה היקרה ביותר שנמכרה עד היום בישראל.



בתביעה שהגישה אל-הר נטען כי בחודש אפריל 2008 הודיעה התובעת לחבס על ביטול החוזה והפסקת העבודות בפרויקט רוטשילד 1 בשל ביצוע עבודות שלא בהתאם להיתר הבנייה, ודרישתה של חבס להמשך עבודות בחריגה מההיתר תוך התעלמות מהוראות החוק. לטענת אל-הר, היא פנתה מספר פעמים לחבס על מנת להסדיר את עניין הבניה בניגוד להיתרים, ללא הועיל ולכן החליטו בחברה לעצור את העבודות "משנדרשה התובעת להמשיך לפעול בניגוד לחוקי התכנון והבנייה, למרות התראותיה החוזרות ונשנות בעניין זה, ומשמצאה עצמה ניצבת בפני שוקת שבורה, לא נותרה בידה הברירה אלא להודיע לנתבעות על ביטול החוזה", כך לפי כתב התביעה. עוד טוענים באל הר כי חבס נמנעו לשלם להם את הסכומים המגיעים להם, בהתאם לחוזה שנחתם בין הצדדים :"ביצענו עבודות מורכבות בפרויקט במשך תקופה של כשנה וחצי, במהלכה הבאנו את הפרויקט לשלב מתקדם ביותר המקדים את לוחות הזמנים החוזיים, מה שאיפשר לנתבעות לשווקו בהצלחה מרובה.



למרות האמור לעיל וחרף הוראות החוזה שבין הצדדים, נמנעה הנתבעת, על פי כתב התביעה שהגישה אל-הר - בשרירותיות, בדורסנות, בחוסר תום לב, תוך ניצול מעמדו לרעה ובמשך תקופת העבודות - מלשלם לתובעת את מלוא שכר עבודתה, תוך שהן מקצצות שוב ושוב, ובסכומי עתק, מן התמורה לה הייתה זכאית התובעת".



מחברת חבס לא נמסרה תגובה לתביעה שכנגד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully