וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המיסים מעריכה: קבוצות רישוי הרכב לא ישתנו בינואר - המחירים יוותרו בעינם

דניאל שמיל

23.11.2008 / 14:47

זוהי בשורה טובה ליבואני הרכב שלא יצטרכו להוריד מחירים לנוכח התחזקות שערי המטבע



כשבועיים לפני הפרסום הרשמי של קבוצות הרישוי החדשות, הקובעות למעשה את המחירים של מכוניות חדשות בישראל, רשות המיסים מעריכה כי קבוצות הרישוי לא ישתנו.



בספטמבר, לפני הנפילות הגדולות בוול סטריט, הודיעה הרשות כי גבולות קבוצות הרישוי - הנקבעים לפי סל המטבעות - יירדו משמעותית בינואר ויביאו להפחתה של אלפי שקלים במחירי מכוניות חדשות. פרסום זה היה אחד הגורמים העיקריים לעצירה בשוק הרכב בחודשים האחרונים. לטענת רשות המיסים, הדולר והין שהתחזקו יצרו קבוצות שווי שימוש דומות לאלה של היום, ולא מצריכות שינוי. אם כן, גבולה העליון של קבוצה 2 יוותר 111 אלף שקל, והמחיר המקסימלי לקבוצה 4 יעמוד על 147 אלף שקל.



זוהי בשורה טובה ליבואני הרכב, שלא יצטרכו להוריד מחירים לנוכח התחזקות שערי המטבע וגם חברות הליסינג ייהנו משמירת ערך המכוניות שבידיהם.



בחודשים האחרונים הופנתה ביקורת רבה כלפי רשות המיסים מצד היבואנים, שטענו כי פירסמה את תחזית הקבוצות מוקדם מדי, ויצרה רושם כי המחירים יירדו בינואר. על כן, הצרכנים הפרטיים והמוסדיים עצרו את רכישותיהם וגרמו לבלימה בשוק הרכב. בינתיים, יבואני הרכב ממשיכים במבצעים חסרי תקדים כדי להיפטר מהמלאי שברשותם, ולכן סביר להניח שהרוכש הפרטי יקבל כעת מחירים טובים יותר מאשר בינואר. לפי גורמים בענף, בינואר יחזרו ההנחות להינתן "מתחת לשולחן", קרי, לחברות הליסינג בלבד.



חשוב להדגיש, החישוב הסופי של קבוצות הרישוי יהיה רק בתחילת ינואר, וייתכן כי המחירים ישתנו בכל זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully