וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון בית ההשקעות: מומלץ להתמקד במח"מ השקלי הבינוני

TheMarker

23.11.2008 / 14:51

האג"ח הצמודות הממשלתיות הקצרות והבינוניות אטרקטיוויות מאוד בתשואות הנוכחיות



האפיק השקלי



בשבוע האחרון, נרשמו עליות קלות באג"חים השקליים ובממוצע עלה האפיק ב-0.3%, וסימן את תחזיות השוק להורדת ריבית נוספת בגובה 0.25% מחר. באופן כללי העקום השקלי נהיה תלול יותר ויותר עם תשואה יורדת בקצרים ולא משתנה בארוכים.



התשואה לפדיון באג"ח הממשלתי ל-10 שנים (ממשל 217) עלתה מעט מרמה של 6.03% לרמה של 6.08%, בעוד שהתשואה על האג"ח האמריקאי ל-10 שנים צנחה מ-3.75% ל-3.17%. פרמיית הסיכון של ישראל, אשר מבטאת את הפער בין התשואה השקלית לאמריקאית עומדת על 2.86%, נתון המייצג עלייה חדה בפרמיית הסיכון של ישראל לעומת השבוע הקודם.



החוזים על הריבית בארה"ב צופים סיכויים של 90% להורדת הריבית ב-0.50% לפחות בישיבה הקרובה של הפדרל ריזרב באמצע דצמבר. להערכת כלכלני גאון בית השקעות, הריבית בישראל צפויה לרדת ב-0.25% נוספים מחר ולכן במצב הנוכחי שנוצר, קיים עוד מקום לרווחי הון באפיק השקלי.



בשל החשש מפדיונות בקופות הגמל ממליצים בבית ההשקעות להתמקד במח"מ השקלי הבינוני אשר מהווה השקעה אטרקטיבית וסיכוי טוב ליהנות מרווחי הון נוספים, קל וחומר לעומת המק"מים הקצרים שמגלמים בשוק כבר תשואה של 2.65% עם ירידה של 0.35% בריבית.



האפיק הצמוד



להערכת בית ההשקעות צפוי מדד חודש נובמבר לרדת בשיעור של 0.5%-0.7% ויושפע מירידת במחירי הדלקים, הרכבים הפרטיים, החשמל והמזון. האינפלציה הנגזרת משוק ההון עומדת נכון לכתיבת שורות אלו על מינוס 0.5% בשנתיים הקרובות (אינפלצייה שלילית), ואילו לטווח הבינוני של סביב 3 שנים מגולמת אינפלציה של 0.7%.



האג"ח הצמודות הממשלתיות הקצרות והבינוניות אטרקטיביות מאוד בתשואות הנוכחיות (סביב 3.8% ריאלית), על אף העובדה שבחודשים הקרובים לחצי האינפלציה יתמתנו כתוצאה מצניחה במחירי הסחורות והאנרגיה וירידה בצריכה הפרטית.



המח"מ הארוך הצמוד אינו אטרקטיבי מפני שתוספת התשואה על המח"מ הבינוני אינה מפצה על גודל הסיכון. בבית ההשקעות ממליצים לנצל את הירידות החדות שנוצרו באג"ח הקונצרני ולשקול השקעה באג"ח בדירוגים גבוהים, שנהנות מאטרקטיוויות נוכח SPREAD (מרווח) של 3.66% בתל-בונד 20 (מרווח מול אג"ח ממשלתיות צמודות מדד לתקופות מקבילות), זאת נוסף על סיכוי כי תוצע על ידי הממשלה במתכונת זו או אחרת "רשת הביטחון" שככל הנראה תשפיע מאוד לחיוב על מדדי התל בונד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully