וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונש חמור למפעילי גן אירועים: 9 חודשי מאסר בפועל, צו הריסה וקנס בסך 500,000 שקל

רנית נחום-הלוי

23.11.2008 / 15:34

כך פסק בית משפט השלום בירושלים נגד מפעילי גן האירועים "בוסתן האלה" בעמק האלה הסמוך לבית שמש. מפעילי המקום ביצעו במקום עבירות בנייה חמורות והתעלמו מצו משפטי מוקדם שניתן ב-2003



בית המשפט השלום בירושלים גזר 9 חודשי מאסר בפועל ושלושה חודשי מאסר על תנאי על מפעילי גן האירועים 'בוסתן האלה' שבעמק האלה, בסמוך לבית שמש. כמו-כן הטיל בית המשפט על מפעיל הגן קנס כספי כבד בסך של כ-500 אלף שקלים, וניתן צו איסור שימוש מיידי וצו הריסה למקום, אותו תוכל ליישם הוועדה המחוזית בעוד 45 ימים.



יש לציין כי מדובר באחד העונשים החמורים שניתנו על-ידי בית המשפט בתחום עבירות הבנייה. סניגורו של הנאשם, עו"ד גדעון בן-אור, העיר לעניין העונש, כי "מדובר באחד מגזרי הדין החמורים ביותר שניתנו בתחום. מדובר אפילו במאסר שלא ניתן לרצות בעבודות שירות".



בתוך כך ביקש עו"ד בן-אור לעכב את ביצוע העונש לפחות עד הגשת ערעור. בית המשפט הסכים לעכב את ביצוע העונש רק לגבי המאסר, וזאת עד למועד הגשת ערעור בלבד. בית המשפט דחה את הבקשה לחלק את הקנס לתשלומים.



מפעילי גן האירועים בוסתן האלה, שמעון ואילן משה, ביצעו עבירות בנייה חמורות במקום ועניינם נידון בבית משפט השלום בירושלים עוד בינואר 2003. אז הורה בית המשפט לנאשמים להרוס תוספת למבנה. הנאשמים לא רק שהפרו את צו בית המשפט ולא ביצעו את צו ההריסה במהלך החודשים אוקטובר 2005 ועד מרס 2006, אלא ביצעו עבודות בנייה נוספות הכוללות הקמת מבנים מבלוקים, בטון, עץ ויריעות ניילון בשטח של 404 מ"ר. הבנייה התבצעה ללא היתר ועל קרקע שייעודה חקלאי.



בית המשפט התייחס למקרה כחמור ביותר, בשל התעלמות מפעילי גן האירועים מצו הריסה שיפוטי שניתן, כאשר במקביל נמשכו העבודות בגן ללא היתר ובהיקף גדול. כמו-כן התייחס בית המשפט לציבור הרחב שמגיע לאירועים במקום ואינו מודע כלל לכך שהמקום אינו מוסדר מבחינת תכנון ובנייה, רישוי עסקים, בטיחות ואיכות הסביבה.



בפסק הדין נכתב: "הנאשם 2 (משה אילן) הורשע בבניה בלתי חוקית בהיקף של למעלה מ-400 מ"ר בקרקע חקלאית. הנאשם לא קיבל אחריות על מעשיו, לא הביע חרטה והוא משיך להפגין זלזול בהוראות החוק. לא פעל בהליך תכנוני ובהליך רישוי על מנת להסדיר את המחדלים ולא נקט כל הליך גם לגבי הבנייה הנוכחית הבלתי חוקית. מדובר על בנייה של מבנה תוך התעלמות מוחלטת מהוראות החוק ככל הנראה מתוך כוונה להעמיד את הרשויות הנוגעות בדבר בפני עובדה מוגמרת או תוך תקווה כי המעשה לא יתגלה... כלומר, לא מדובר על מי שנקלע בהיסח הדעת ומתוך טעות או ללא כוונה למעשה עבירה, אלא במי שהפר ביודעין הוראת חוק ברורה וחד משמעית".



הנאשם, משה אילן הודה בבניה ללא היתר ובשימוש ללא היתר בשטח של 404 מ"ר. בגזר הדין מצויין כי על אף שהבנייה במקום נעשתה באופן לא חוקי, המקום עומד בכל תנאי הבטיחות, הסניטציה וכיבוי אש, "שאם לא כן, היה המקום מזמן נסגר בצווים מנהליים מידיים על-ידי משרד הבריאות, המשטרה, כיבוי אש והרשות המקומית". בית המשפט התחשב במצבו הרפואי של מספר נאשם 1 שמעון משה, אביו של הנאשם 2, וההליכים נגדו הופסקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully