וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדלי הפרחים: ירידה של 40% בהזמנות לפרחים לאירופה לקראת חג המולד

עמירם כהן

23.11.2008 / 15:43

ק.א.ל נענתה לבקשת היצואנים: תוזיל הטסת הפרחים לאירופה ב-30%



ירידה של 40% נרשמה בהזמנות לפרחים מישראל לאירופה לקראת חג המולד, כך נמסר מארגון מגדלי פרחים. חג המולד החל בקרוב, מהווה מדי שנה את אחד משיאי יצוא הפרחים לאירופה וכך גם הפדיון למגדלים וליצואנים. הירידה בהזמנות מוסברת במיתון שחל בשבועות האחרונים בביקוש למתנות לקראת חג המולד ובכלל זה בהזמנות למשלוחי פרחים.



מזכיר ארגון מגדלי פרחים, חיים חדד, אמר בסוף השבוע שעבר כי מגדלי הפרחים - שנערכו כמדי שנה לגידול בביקושים לקראת חג המולד וכמדי שנה כיוונו את מהלך גידול הפרחים כך שהפריחה תתרחש בסמוך למועד החג - עלולים לגלות כי הירידה בביקושים, תצטרף לירידה שחלה בתמורה ממכירת הפרחים בגלל שחיקת היורו ביחס לשקל. חדד הזהיר כי השילוב בין הירידה בביקושים לירידת בתמורה עלול לגורם להפסדים כבדים למגדלים.



התמורה למגדלים מיצוא פרחים וצמחי נוי הסתכמה ב-2007 ב-760 מיליון שקל גידול של 5.3% לעומת שווי היצוא ב-2006. לדברי חדד, בשבוע שלפני חג המולד גדל הביקוש באירופה לפרחים מישראל בשיעור חד המתבטא בגידול של 35% במשקל התוצרת החקלאית המיוצאת לאירופה בידי חברת ק.א.ל, כשרוב רובו של הגידול הזה הוא תוצרת פרחים.



חברת ק.א.ל הודיעה בסוף השבוע כי נענתה לפניית מגדלי פרחים ותוזיל את עלות הטסת הפרחים לאירופה ל-0.85 דולר לקילו, הוזלה של כ-30%. ההוזלה תהייה בתוקף עד סוף דצמבר 2008.
ממשרד החקלאות נמסר בתגובה כי הירידה באירופה בביקושים לפרחים מישראל נמוכה בהרבה מהנתונים הדרמטיים שנמסרו על ידי מגדלי הפרחים ועל כן הירידה בהכנסות לא תהיה כה דרמטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully