וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הכרייה BHP ביליטון וחברת וייל יצמצמו את תפוקת מחצבי הברזל במיזם משותף בברזיל ב-65%

מיכל רמתי

23.11.2008 / 16:26

ענקית הכרייה BHP ביליטון הינה חברת הכרייה הגדולה בעולם; הודיעה על סגירת 2 מפעלים בברזיל



מחירי הסחורות שהאמירו בשנים האחרונות נמצאים בקריסה כבר מספר חודשים, וחברות הכרייה מתחילות להיערך לתקופה של מיתון ומחירים נמוכים. כמה חברות כבר הודיעו על השעיית מפעלים, צמצום פסי ייצור וכדומה. אחרות כבר מרגישות היטב את מחנק האשראי, ונאלצות למצוא מקורות מימון לכיסוי חובות ולהמשך פעילות. מדד הסחורות של UBS ובלומברג, העוקב אחר 26 סחורות, נחלש עד כה השנה ב-31%.



המיתון המאיים על העולם הוביל לירידה בביקוש לפלדה, ויצרניות הפלדה הפחיתו בתורן את הביקוש שלהן עבור ברזל, אחד מרכיבי הסגסוגת. מחירי הברזל שסופקו לסין, צרכנית הברזל הגדולה בעולם, צנחו ב-58% במחצית השנה האחרונה.



BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, וחברת וייל הברזילאית, הודיעו כי יצמצמו את תפוקת מחצבי הברזל במיזם המשותף שלהן בברזיל, סמארקו מינראקאו, ב-65%, בשל ירידה בביקוש לברזל. שתי החברות יסגרו שניים מבין 3 המפעלים של סמארקו מעכשיו ועד לאמצע ינואר. בינואר יעריכו החברות מחדש את המצב. התפוקה צפויה לרדת מ-21.6 מיליון טונות ל-7.6 מיליון טונות.



וייל כבר הודיעה על קיצוצי תפוקה בתחומי פעילות אחרים שלה החודש, אך עבור BHP ביליטון מדובר בצמצום התפוקה הראשון במשבר הנוכחי. מנכ"ל חטיבות הברזל והפחם של BHP, מרקוס רנדולף, אמר כי לקוחות ביקשו לדחות קבלה של משלוחי ברזל בשווי 5% מתקציב החברה עבור 2008.



חברת קטנגה מיינינג הבריטית הודיעה על הפסקת ייצור רכז הקובלט, בשל מחירים נמוכים וירידה בביקוש למתכת. החברה הודיעה על הפסקת הכרייה והעיבוד של הקובלט בשני מפעלים, בטענה כי מלאי הקובלט שלה מספיק לה להמשך הרבעון הנוכחי, ולכן אינה צופה כי סגירת המפעלים תפגע בשורת ההכנסות השנתית השנה.



אנגלוגולד הדרום אפריקאית הודיעה על קבלת הלוואה בסך מיליארד דולר מבנק סטנדרד צ'רטרד שתאפשר לה לממן מחדש חובות, ותספק בידיה זמן נוסף למציאת מימון זול יותר. מנכ"ל החברה, מרק קוטיפני, שנכנס לתפקידו לפני 14 חודשים, אף צמצם תכנית מכירת זהב בחוזים עתידיים שמחירם נקבע מראש, והחל במכירת נכסים להגדלת הון החברה. אנגלוגולד הקפיאה אף כמה פרויקטים.



מאנגלוגולד נמסר כי צפוי שתעמוד ביעד התפוקה שלה לרבעון הרביעי - 1.25 מיליון אונקיות, ועלויות ייצור של 460 דולר לאונקיה. מחיר הזהב נפל עד כה השנה ב-7.1%, ל-774.59 דולר לאונקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully