וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוררים לשכר הרופאים החליטו: פסק הבוררות יפורסם ביום רביעי

רוני לינדר-גנץ

23.11.2008 / 17:41

לפי הערכות, פסק הבורר קובע תוספת שכר של 20 עד 25% לשכרם של כ-11 אלף רופאים



פסק הבוררות בנושא שכר הרופאים יפורסם ביום רביעי הקרוב. כך החליטו היום שלושת הבוררים הניטראלים, דוד בלומברג, רוני מילוא ואורי נייגר. הבוררים התכוונו לפרסם היום את פסק הבוררות שהרופאים מצפים לו כבר שמונה שנים, אולם הפרסום נדחה בשל פניות חוזרות ונשנות של המעסיקים (משרד האוצר ושירותי בריאות כללית) לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים.



המעסיקים דרשו לאפשר לשורה של בעלי תפקידים במשרדי האוצר, הבריאות ובשירותי בריאות כללית לעיין בפסק הבוררות לפני פרסומו, להעיר את הערותיהם, ואולי אף לנסח חוות דעת מיעוט. ואולם, הבוררים איפשרו רק לבוררי הצד, יורם בלשר יו"ר ההסתדרות הרפואית ואילן לוין הממונה על השכר באוצר לעיין בפסק הבוררות. לבסוף, התירו הבוררים גם למשנה לממונה על השכר, יוסי כהן, לעיין בפסק הבוררות, ולהגיב עד יום רביעי אחר הצהריים.



בימים האחרונים פורסמו הערכות לפיהן בפסק הבוררות נקבעה תוספת שכר של 25%-20% לשכר הרופאים. בישראל עובדים כ-14 אלף רופאים: 3,500 מהם מועסקים על ידי משרד הבריאות ובתי החולים הממשלתיים, 800 במרכז הרפואי הדסה ו-7,000 בשירותי בריאות כללית. על רופאים אלה תחול החלטת הבוררים באופן אוטומטי. בנוסף, מועסקים כ-3,000 רופאים על ידי קופות החולים לאומית, מכבי ומאוחדת שהחלטת הבוררים לא חלה עליהם רשמית, אך סביר שגם הם ידרשו העלאה בעקבותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully