וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל מתעלמת מפניית זרמון גולדמן לבית המשפט - פרסמה מכרז לתקציב הפרסום

שמרית סלע

23.11.2008 / 17:58

חברת החשמל: ההחלטה לא להאריך את ההסכם - זרמון גולדמן התקשו לעמוד במחירי רכישת המדיה עליהם התחייבו



חברת החשמל פרסמה היום מכרז לתקציב הפרסום שלה, על אף ההליך המשפטי בו היא נמצאת בימים אלו עם משרד הפרסום שלה זרמון גולדמן. לפני כשבוע הוגשה על ידי זרמון גולדמן בקשה לבית המשפט לצו מניעה נגד חברת החשמל, על מנת למנוע את יציאתה למכרז על תקציב הפרסום. זאת עד שתממש את הסכומים עליהם התחייבה במכרז הקודם בהם זכה. הדיון בצו המניעה נקבע ל-10 בדצמבר, במעמד שני הצדדים.



תנאי המכרז הנוכחי מחמירים מאלו של המכרז הקודם, כאשר יוכלו להתמודד בו רק משרדים שהיקף פעילותם עמד על 100 מיליון שקל ב-2006 וב-2007, ואשר סיפקו שירותי פרסום ל-3 לקוחות שתקציב כל אחד מהם היה לפחות 10 מיליון שקל. תנאים נוספים הם שלמשרד הפרסום תהיה מחלקת רכש מדיה או התקשרות עם חברת רכש מדיה, ויחידה מגזרית פנימית המתמחה במגזר הרוסי, הערבי והחרדי, או התקשרות עם חברת פרסום מגזרי.



במכרז הקודם שפורסם לפני כשנה, עמד סכום תקציב הפרסום בו נקבה חברת החשמל על 7 מיליון דולר. בפועל, פרסמה החברה מתחילת ההתקשרות עם זרמון השנה בסכום של 5.2 מיליון דולר במחירי מחירון, שהם 2 מיליון דולר במחירים ריאליים (על פי יפעת בקרת פרסום). יש לציין כי מאז הגשת העתירה ביצעה חברת החשמל הזמנה מזרמון גולדמן לרכישת מדיה בהיקף של כ-3 מיליון דולר.



גורמים בחברת החשמל טוענים כי ההחלטה לצאת למכרז ולא להאריך את ההסכם עם זרמון גולדמן בתום השנה נובעת מכך שבזרמון גולדמן התקשו לעמוד במחירי רכישת המדיה עליהם התחייב במכרז. בזרמון גולדמן טענו כי במבחן התוצאה נתן המשרד את המחירים הטובים במשק ואת כל התנאים שהתחייבו עליהם במכרז ולמעלה מכך. בעתירה שהוגשה על ידי זרמון גולדמן לבית המשפט מתוארת סחבת איתה נאלץ המשרד להתמודד במימוש זכייתו במכרז. בעתירה שוטח המשרד פעולות של נציגת חברת החשמל, שהעלתה דרישות שונות החורגות לחלוטין מתנאי המכרז ושנועדו לרפות ידי המשרד בתקווה שיוותר על המשך ההתקשרות.



ההתקשרות בין שני הצדדים נשאה מתחילתה אופי בעייתי, כאשר חברת החשמל אולצה על ידי בית המשפט להתקשר לפני כשנה עם זרמון גולדמן, לאחר שבית המשפט קבע כי זרמון גולדמן הינם הזוכים האמיתיים במכרז - ולא משרד מקאן אריקסון, שהוכרז כזוכה על ידי חברת החשמל. החלטת בית המשפט נבעה מכך שמקאן אריקסון הגישו הצעת מחיר שקלית שנפסלה משפטית.



מזרמון גולדמן נמסר בתגובה כי "אנחנו למדים את פרסום המכרז ושוקלים את צעדינו. בכל מקרה, אין ספק שמדובר שוב בזלזול בוטה של חברת החשמל במערכת החוק, שהרי ידוע שעומדת מולה עתירה". מחברת החשמל מסרו בתגובה כי "החוזה עם זרמון גולדמן מסתיים בסוף שנה זו, ולכן חברת החשמל נערכת לבחירת משרד חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully