וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות תעודות הסל מדווחות על חשיפתן לסיטי: פסגות תעודות סל חשופה ב-138.7 מיליון שקל

יובל מעוז

23.11.2008 / 18:48

באינדקס החזירו את הפקדונות שבסיטי ארצה; בקסם חשופים ב-47 מיליון שקל



החששות הגוברים לגבי איתנותו של סיטיבנק הובילה את חברות תעודות הסל לדווח לגבי היקף חשיפתן לבנק. פסגות תעודות סל דיווחה כי היקף חשיפתה לקבוצת סיטי נאמדת ב-138.7 מיליון שקל. מוקדם יותר היום הודיעה קסם תעודות סל כי לחברה התחייבות מסיטי לתשלום 47 מיליון שקל עד ה-26 בנובמבר. קסם ציינה כי לכושר הפרעון של סיטיבנק אין השפעה על יכולת החברה לקיים את מלוא התחייבותיה למחזיק תעודת הסל של החברה.



חברת תעודות הסל בניהולו של אורי בן דב היתה חשופה אף היא לסיטי. עד שבוע שעבר היו לה פקדונות יורו בשווי של 51.3 מיליון שקל, אך היא משכה את פיקדונותיה מהבנק והעבירה אותם לפקדון בבנק הבינלאומי.



גם בחברת תכלית החלו לאסוף בחזרה את פקדונותיהם מסיטי. עד השבוע הייתה לחברה חשיפה של יותר מ-400 מיליון שקל, שהופקדו בבנק. שתי סדרות של תעודות סל, תכלית יורו ותכלית שטרלינג, היו חשופות בשיעור של 97.35% ו-93.5% לסיטיבנק. עם זאת, דוד אלאלוף, מנכ"ל משותף של תכלית תעודות סל, מסביר כי החשיפה הזו צומצמה משמעותית בשבוע האחרון: "כבר באמצע השבוע שעבר התחלנו לצמצם את החשיפה לבנק. הכסף שהיה לנו בסיטיבנק הופקד בארבעה פקדונות שבועיים, כאשר שניים מהם כבר העברנו ארצה לבנק לאומי, ושניים נוספים יועברו היום ומחר - כך שלא נהיה חשופים לבנק. את הפקדונות אפשר לחדש אוטומטית ואפשר להפסיק את הפיקדון, והבנו שאנחנו לא צריכים לעסוק כעת באנליזה של סיטי, אלא לפעול, והחלטנו להוציא את הכספים משם. זאת, גם אם אנחנו לא חושבים שסיטיבנק ייפול".



גורם בשוק ניסה להרגיע את הבהלה מנפילת סיטי: "סיטי הוא בנק עם אלפי סניפים, ומדובר בבנק קמעוני שנפילתו תוביל לקריסה של גופים רבים. לכן לא סביר שמקרה ליהמן ברדרס יחזור כאן. הממשל האמריקאי לא ייתן לסיטיבנק ליפול. אם הממשל ילאים את הבנק, הרי שלפיקדונות תהיה ערבות של ממשלת ארה"ב, וזה יותר טוב מכל בנק בארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully