וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמרת האוצר תחליט היום סופית על תוכנית החירום הפיננסית

מוטי בסוק

23.11.2008 / 10:06

היועמ"ש אישר אתמול את תוכנית האוצר להגן על חוסכים בקופ"ג ובקרנות פנסיה בני 60 ומעלה, המשתכרים עד 7,700 שקל בחודש

צמרת האוצר, בראשות השר רוני בר-און, אמורה לקבל היום החלטות סופיות על תוכנית החירום הפיננסית. באוצר אמרו אתמול בלילה כי קיים צורך דחוף בקבלת החלטות, בין השאר משום שהציבור עצבני ומקווה לקבלת החלטות לכאן או לכאן. הדבר בא לידי ביטוי בירידות הקשות בבורסה בסוף השבוע שעבר ואתמול.

במידה שבישיבה היום תהיה הסכמה על הצעדים שיש לנקוט ויתקבלו ההחלטות התוכנית תועבר לידיעת ראש הממשלה אהוד אולמרט הנמצא בוושינגטון, ותפורסם בהמשך.

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, אישר אתמול כי תוכנית הסיוע לשוק ההון שמגבש משרד האוצר אינה נחשבת ל"כלכלת בחירות" ובכך נתן אור ירוק משפטי לפריסת רשת הביטחון לחוסכים בקופות גמל ובקרנות פנסיה.

לפי ההצעה המתגבשת באוצר, תינתן רשת ביטחון לחוסכים בקופות גמל ובקרנות פנסיה בני 60 ויותר רק אם השכר שהם מקבלים נמוך מפעמיים שכר המינימום במשק, שמגיע ל-7,700 שקל. הרשת תינתן מהמועד שבו תאשר הכנסת את הצעת האוצר, כלומר לא תופעל רטרואקטיווית מתחילת המשבר בשוק ההון.

החיסכון הפנסיוני יוצמד למדד עם תשואה נמוכה יחסית, שלא תעלה על 3%-4%.

מזוז דרש באחרונה מכל המשרדים להעביר לאישורו יוזמות חדשות, כדי לוודא שהן לא נגועות בשוחד בחירות. האוצר הגיש לאישורו של מזוז חלק גדול מההצעות שהועלו לדיון במשרד בשבועות האחרונים, כולל הצעות שלהן סיכוי קלוש ליהפך ליוזמה פעילה.

באוצר קיימת התלבטות בין התוכנית למתן רשת ביטחון לחוסכים בקופות הגמל וקרנות הפנסיה בני ה-60 ויותר לבין תוכניות סיוע אחרות, נקודתיות, שאינן בבחינת רשת ביטחון. באוצר ציינו כי התוכנית למתן רשת ביטחון לבני 60 ויותר נראית כתוכנית שהמשרד יאמץ.

עם זאת, באוצר מדגישים כי באף מדינה מפותחת לא התערבה המדינה בשוק הפנסיוני, אף שגם במדינות המפותחות האחרות נפגע שוק זה בשנה האחרונה. באוצר מדגישים גם כי החוסכים בקרנות הגמל, בקרנות הפנסיה החדשות ובביטוחי המנהלים הרוויחו בשנים האחרונות, וכי ההפסדים בקרנות אלה השנה אינם פוגעים מהותית ברווחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully