וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היהלומים של לבייב לא נפגעו: ייצא ב-550 מיליון דולר ב-2008

מאת אורה קורן

24.11.2008 / 7:12

בענף מעריכים: מכירות היהלומים של לבייב בלונדון נפגעו; הוא צימצם את אספקת יהלומי הגלם לשוק הישראלי



עסקי היהלומים של לב לבייב לא נפגעו, וחברת LLD שבבעלותו תמשיך לעמוד בראש יצואניות היהלומים ל-2008 - כך מסרו אתמול מקורות בענף היהלומים. לדבריהם, לבייב ייצא השנה יהלומים מלוטשים בכ-550 מיליון דולר, לעומת 522 מיליון דולר ב-2007.





בבורסת היהלומים מעריכים כי בניגוד לעסקי אפריקה ישראל של לבייב, שנקלעו לקשיים ומחייבים אותו לממש נכסים, הרי שעסקי היהלומים שבידיו משדרים יציבות.



על פי הערכות בענף, מכירות היהלומים של לבייב ברוסיה לא נפגעו, אך מכירותיו בלונדון ספגו פגיעה קשה מהמשבר העולמי. עוד העריכו גורמים כי בתחום יהלומי הגלם צימצם לבייב את האספקה לשוק הישראלי, על רקע הירידה בביקושים.



לבייב פועל בכל תחומי ענף היהלומים: החל משלב הכרייה, דרך הליטוש ועד לשיבוץ היהלום בתכשיט ומכירתו. התנהלות זו מאפשרת לו שליטה על חלק ממקורות הגלם למלטשותיו. אלא שכיום לבייב נאלץ להתמודד עם הקשיים שבענף היהלומים העולמי, שספג פגיעה בעיקר בתחום היהלומים הגדולים - תחום שבו לבייב נחשב לאחד הפעילים.



בתוך כך, מחר יתכנסו הענף היהלומים הישראלי לישיבת חרום על רקע עליית המצוקה של יהלומנים ישראלים, והמגמה ההולכת וגוברת של החזרת סחורה במקום תשלום עבורה.



אמש נערך ערב הוקרה לבורסת היהלומים הישראלית, שחוגגת 70 שנה להיווסדה, בהשתתפות בכירי הענף בעולם ובישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully