וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכניות התגמול החדשות יכללו מזומן

טלי חרותי-סובר

24.11.2008 / 7:56

העצה הטובה ביותר שקיבלתי



>> ממחקר מקיף שערכה באחרונה פירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בקרב 151 חברות אמריקאיות עולה כי 59% מהחברות הנסקרות צפו שתוכניות התגמול לעובדים, המבוססות על עמידה ביעדים עסקיים, לא יושלמו במלואן ב-2008. 11% מהחברות הנסקרות העריכו שתוכניות התגמול כלל לא יושלמו. 63% מהחברות שהעניקו לעובדיהן אופציות מעריכות כי כמעט כל האופציות שהוענקו בחמש השנים האחרונות נמצאות "מחוץ לכסף", כלומר אינן כדאיות למימוש.

העובדה שחלק ניכר מהעובדים לא יזכו ליהנות מתוכניות התגמול השנה תחייב את הארגונים להקדיש תשומת לב מיוחדת לשימור העובדים המוכשרים. מן המחקר עולה כי בטווח המיידי, כתגובה למצב הכלכלי, חלק גדול מהחברות שנסקרו מיישמות או שוקלות ליישם תוכניות לשימור עובדים כדי לשפר את דרכי התשלום.



רוב החברות אינן מתכוונות לבצע שינויים בתוכניות התגמול הקיימות באמצע השנה העסקית, לכן רוב הארגונים יבנו תוכנית שימור עצמאית לעובדי המפתח. תוכניות שימור אלה יתבססו בעיקר על בונוס מזומן וחלקן ישלבו גם תגמול באופציות. בנוסף, ישקיעו הארגונים בשיפור סביבת העבודה של עובדיהם, כגון אפשרות לשעות עבודה גמישות, קיצור שעות העבודה, מעבר למשרה חלקית, אפשרות לניצול ימי חופשה ועוד. כל אלה יתרמו לשיפור האיזון בין העבודה לשעות הבילוי עם המשפחה.



בטווח הארוך, 53% מהחברות שנסקרו טוענות שיבצעו שינויים ממשיים בתוכניות התגמול ל-2009, כששליש מהן יבצעו שינויים ביעדים אך לא במדדים, ו-14% ישנו את המדדים ויוסיפו יותר מדדים אסטרטגיים, תפעוליים ואישיים. כל זאת, כדי לאפשר לעובדים ליהנות מבונוס ממשי.



מירה כהן, מנהלת בקבוצת הייעוץ של Deloitte בריטמן אלמגור זהר: "לאור המצב הכלכלי, ניתן לצפות כי גם בישראל ארגונים רבים יעברו ממודל תגמול המבוסס על עמלות ישירות ממכירות/הכנסות, ללא "רצפה" ו"תקרה", למודלים של תגמול על יעדים עסקיים נוספים, פרט למכירות, הקשורים לכלל הארגון ומקדמים את הפיתוח העסקי. בארה"ב ובאירופה, מגמה זו החלה כבר ב-2001 ובישראל רוב ארגוני ההיי-טק עשו כבר את השינוי.



"ניתן לצפות כי ארגונים נוספים בארץ יבינו שהשינוי במערך התגמול הכרחי לצורך שימור הטאלנטים ויצטרפו למגמה זו. החברות הישראליות הנסחרות ידרשו גם לתת את הדעת על סוגיית האופציות הניתנות לעובדים כתגמול ולמצוא תחליפים לאופציות שאיבדו מערכן, שיאפשרו לשמר את כוח האדם האיכותי בארגון".



המחקר המלא יוצג בשולחן עגול בנושא "שימור הטאלנט הארגוני במצבי משבר", שתקיים היום, 24 בנובמבר, מחלקת ההון האנושי בקבוצת הייעוץ של Deloitte בריטמן אלמגור זהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully