וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רועי לוסטרניק שיעבד את אחזקותיו באמריקן קולוני תמורת הלוואה של 11 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

24.11.2008 / 7:56



>> חברת הנדל"ן אמריקן קולוני דיווחה אתמול, כי בסוף השבוע החולף, חתם רועי לוסטרניק, מבעלי החברה (לצד משה גבריאלי), באמצעות חברת ר.לוסטרניק ובניו, עם ורדה בורשטיין, על הסכם הלוואה נון ריקורס (ללא זכות חזרה ללווה) בהיקף של 11 מיליון שקל.

תמורת ההלוואה שיעבד בשעבוד קבוע ראשון לוסטרניק את מלוא מניותיו בחברה (4.24 מיליון מניות), המהוות 42.6% מהון המניות של אמריקן קולוני. במקביל להסכם ההלוואה נחתם בין הצדדים הסכם אופציה, שלפיו לבורשטיין הוענקה אופציית רכש לרכישת כל או חלק מהמניות של לוסטרניק, לפי שיקול דעתה של בורשטיין. בורשטיין תוכל לממש את האופציה עד 31 לאוקטובר 2009 תמורת מחיר של 32 מיליון שקל עבור כלל מניותיו של לוסטרניק - המשקף לאמריקן קולוני שווי שוק של כ-75 מיליון שקל. בנוסף לכך הודיע לוסטרניק כי הוא מוותר על דמי הניהול החודשיים בהיקף של כ-80 מיליון שקל והחזרי הוצאות. זאת לתקופה של 12 חודשים החל מיום 1 בדצמבר 2008.



רק בסוף פברואר 2008, כשמשבר האשראי כבר נחת על השווקים, היו לאמריקן קולוני חלומות אחרים, כשהיא פירסמה על תוכניותיה להנפיק את הפעילות הנדל"ן שלה באירופה, בבורסת AIM בלונדון. מאז עברו 9 חודשים, המשבר בשווקים, התעצם ואמריקן קולוני, המצויה בשליטת רועי לוסטרניק ומשה גבריאלי, נאבקת כיום על חייה.



מניית החברה צנחה בשנה האחרונה ב-89%, והחברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-38.8 מיליון שקל בלבד. לחברה כ-5 פרויקטים בישראל וכמה פרויקטים ברומניה, הונגריה וקפריסין.



אג"ח סדרה א' בהיקף של 89 מיליון שקל של אמריקן קולוני נסחרת לפי תשואת זבל 148% ואג"ח סדרה ב' בהיקף של כ-150 מיליון שקל, לפי תשואת זבל של 98.3%, המביעות חשש אמיתי לגבי יכולתה של החברה לפרוע את התחייבויותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully