וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטה של יפאן להילחם בהאטה הכלכלית - הגברת הילודה

בלומברג

24.11.2008 / 7:56

איגוד התעשיינים הגדול ביפאן קרא לחברות להעניק לעובדים "שבוע עבודה", שבו יידרשו לבלות עם משפחותיהם ואף להרחיבן



>> איגוד התעשיינים הגדול ביותר ביפאן, קיידנראן, נקט באחרונה צעד יוצא דופן להתמודדות עם ההאטה הכלכלית: עידוד העובדים להגביר את הילודה. האיגוד קרא ל-1,632 התאגידים החברים בו להעניק לעובדים "שבוע משפחה", שבו יוכלו לבלות עם משפחותיהם, לשחק עם ילדיהם ואף להרחיב את התא המשפחתי - כדי להתמודד עם הירידה בשיעור הילודה.

שיעור הילודה ביפאן נמצא בירידה מאז 72', והוא מאיים להמשיך ולצמק את שוק העבודה ב-16% עד שנת 2030 - מ-66.6 מיליון עובדים ב-2006, כך לפי משרד הבריאות היפאני. תוך חמש שנים יעלה מספר האנשים ביפאן שגילם יותר מ-65 על מספר הילדים בה - ביחס של 2:1. כתוצאה מכך, לחברות רבות לא יהיו מספיק עובדים.



ניפון אויל, חברת הזיקוק הגדולה ביפאן, אסרה על עובדיה לעבוד בסופי שבוע. בנוסף, עליהם לבקש אישור מיוחד לעבוד אחרי השעה 19:00. חברות נוספות במדינה נקטו מדיניות דומה.



"עליכם ללכת הביתה מוקדם", אמר נשיא חברת הנפט ניפון אויל, שינג'י נישיו, לעובדיו. "שיעורי הילודה המידלדלים והאוכלוסייה המתבגרת, והאחריות לחינוך הדור הבא, אינם בעיה של מישהו אחר. אנו מצפים לשיתוף פעולה מכם".



סקר של האגודה היפאנית לתכנון המשפחה, שכלל 3,000 זוגות מתחת לגיל 49, גילה כי זוגות במדינה מקיימים פחות יחסי מין מבעבר, בשל שעות העבודה הארוכות. 36.5% מהמשיבים לא קיימו יחסי מין בחודש שקדם לסקר - לעומת 34.6% ב-2006 ו-31.9% ב-2004. הזוגות התלוננו כי הם עובדים יותר מדי ולכן עייפים מדי. עוד אמרו כי "יחסי המין משעממים".



תרבות העבודה ביפאן ידועה בשעות הנוספות הרבות. בנוסף, נדרשים העובדים לאירועים חברתיים רבים ומגיעים הביתה מאוחר בלילה, אם בכלל. בקרב נשים, ההריון והאמהות הם מכשול עצום בקריירה, הפוגע בשיעור השתתפותן בכוח העבודה ובאפשרויות הקידום. מסיבה זו, רבות מהן בוחרות שלא להקים משפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully