וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנו שלד בורסאי, מכרו שלד בורסאי עם חובות

מאת יובל מעוז

24.11.2008 / 7:56

שלמה נס ושותפיו לשליטה ביולי שוקי הון מוכרים את החברה למשה מידן ונתן סטוליאר, אזרחים אוסטרלים, שמחזיקים בקבוצת אופאל שבבעלותה נכסים בפולין בשווי של 65-70 מיליון דולר



>> בעלי השליטה ביולי שוקי הון, ובהם הנרי קויפטייל (41%) ויו"ר החברה, רו"ח שלמה נס (5.5%), מוכרים את השליטה בה למשה מידן ולנתן סטוליאר, אזרחים אוסטרלים המחזיקים בקבוצת אופאל, שבבעלותה נכסים בפולין בשווי של 65-70 מיליון דולר.

מידן וסטוליאר ימכרו לבעלי השליטה ביולי שוקי הון 27%-35% ממניות אופאל בתמורה לכ-76% ממניות יולי שוקי הון. לאחר השלמת העסקה יהיו מידן וסטוליאר בעלי השליטה ביולי שוקי הון, ובנו של מידן ישמש כמנכ"ל החברה. מידן הוא איש עסקים שבבעלותו כמה חברות בתחומי הנדל"ן, הקמעונאות, התוכנה והטקסטיל. סטוליאר עוסק בייזום נדל"ן באוסטרליה ובמזרח אירופה. קבוצת נס תמשיך להיות מעורבת בפעילותה של יולי שוקי הון וחבריה יכהנו בדירקטוריון החברה.



נס וקויפטייל השתלטו על השלד הבורסאי של יולי שוקי הון בינואר 2007, בימים שבהם הנדל"ן היה מלך. התוכנית היתה שהחברה תעסוק בנדל"ן בישראל, ארה"ב ואירופה.



בסוף 2007 תיכננה יולי לרכוש 21 מרכזים מסחריים בארה"ב ב-190 מיליון דולר, אך העסקה בוטלה כמה חודשים לאחר מכן. הניסיונות להכניס לחברה פעילות כשלו, ולאחר שהמניה נפלה ב-80% בשנה, החברה נסחרת כיום בשווי של 9 מיליון שקל.



נכון לרבעון השני של השנה, הסתכם הרכוש השוטף של יולי ב-102 מיליון שקל. קופת המזומנים של החברה הסתכמה ב-101.8 מיליון שקל. ליולי התחייבויות אג"חיות בסך 93 מיליון שקל, נכון לסוף הרבעון השני. ליולי חובות צבורים לצורכי מס בהיקף של 30-40 מיליון שקל.



לפי תנאי העסקה, אם במועד חתימתה יהיה שוויה של החברה הקפריסאית המחזיקה באופאל 265 מיליון שקל, או 55 אגורות למניה, תרכוש יולי 27% ממניות אופאל. אם השווי יהיה נמוך מכך, יעלה אחוז האחזקה של יולי עד ל-35%.



קבוצת אופאל מנוהלת על ידי יניב מידן, בנו של משה מידן. הקבוצה מחזיקה בשטחים בערים לודז' ופוזנן בפולין, בשטח של כ-237 אלף מ"ר. סך הנכסים של החברה הרוכשת נאמדים ב-65-70 מיליון דולר, והם בעלי התחייבויות של 51.3 מיליון דולר.



נס מסר כי "קיבלנו לא מעט פניות לבצע שיתופי פעולה בתחומים שונים ומגוונים, והיה חשוב לנו לבחור את הגוף המתאים ביותר ולבצע עסקה שבמסגרתה הכספים של יולי יישארו פנויים להשקעות בהזדמנויות שנוצרו בשוק. אנו סבורים כי הכנסתם של שותפים מנוסים תהווה מנוף משמעותי לפיתוח החברה.



"לקראת ינואר-פברואר 2008 הבנו שהמשבר מאוד עמוק והחלטנו לחזק את בסיס ההון של החברה. אחרי מו"מ ארוך חתמנו על העסקה, כאשר לקבוצת אופאל יש פרויקטים מכורים מראש, שכל מה שנותר להם הוא לקבל את הכסף עבורם. הכסף הזה אמור לזרום ליולי, בעוד המזומנים של יולי נשארים בחברה כדי לנצל הזדמנויות בשווקים. מבחינת החוסן של החברה, אנו מקבלים שותף עם גב פיננסי ופריסה בינלאומית סולידית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully