וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיך הסעודי בן טלאל הפסיד מיליארדים על אחזקותיו בסיטי

בלומברג

24.11.2008 / 7:56

מניית קינגדום הולדינג, חברת האחזקות של אל-ואליד בן טלאל, צנחה ב-63% מתחילת השנה והחברה איבדה 13 מיליארד דולר משוויה



>> המיליארדר הסעודי, הנסיך אל-ואליד בן טלאל, שהוכתר על ידי מגזין "טיים" כ"וורן באפט של המפרץ הפרסי", ספג הפסדים משמעותיים בשל המשבר הכלכלי העולמי. מנייתה של קינגדום הולדינג, חברת האחזקות של בן טלאל, ירדה מתחילת השנה ב-63% בבורסת ריאד, והחברה איבדה 13 מיליארד דולר משוויה.

בשבוע שעבר הודיעה קינגדום הולדינג כי בן טלאל יגדיל ב-5% את אחזקותיו בסיטי - ההשקעה הגדולה ביותר שלו. זאת אף שמניית הבנק קרסה ביותר מ-80% מתחילת השנה.



אחזקותיו של בן טלאל בבנק דוללו בשנה האחרונה, בשל גיוסי הון שביצע סיטי. ואולם הוא מאמין כי מניות סיטי מוערכות בחסר, וכי המודל הבנקאי והמותג החזק יסייעו לחברה להתמודד עם המשבר. למרות ההודעה של קינגדום, צנחה מניית סיטי ב-20% ביום שישי, והשלימה ירידה שבועית של 60%.



סגנון ההשקעה של בן טלאל דומה לזה של וורן באפט: הוא נוהג להשקיע במותגים ידועים המוערכים בחסר לדעתו. עם החברות שבהן השקיע נמנות אפל, ניוז קורפ וטיים וורנר. אלא שבניגוד לבאפט, ההשקעות של בן טלאל אינן מוכיחות עצמן במשבר הנוכחי.



מניית ברקשייר התאוויי של באפט אמנם איבדה 41% מתחילת השנה, אך היתה זו ירידה מתונה לעומת מדד 500 S&P, שנחלש ב-45%. מניית קינגדום הולדינג, לעומת זאת, פיגרה אחרי בורסת ריאד - שנחלשה אף היא ב-45%. במארס דורג בן טלאל על ידי מגזין "פורבס" כמיליארדר ה-19 בעושרו בעולם, עם שווי של 21 מיליארד דולר.



קינגדום מושקעת ב-15 חברות ציבוריות מחוץ למפרץ הפרסי, כך לפי אתר האינטרנט שלה. לפי נתוני בלומברג, רק ארבע מהחברות עלו על ביצועי השוק המקומי שלהן השנה. עם זאת, מדובר בהשקעות קטנות יחסית של החברה - בהן פחות מ-1% ב-hp, פפסי, וולט דיסני ופרוקטר אנד גמבל.



ההשקעות הגדולות יותר של קינגדום רושמות ביצועים מרשימים פחות. החברה מחזיקה ב-7% מענקית המדיה ניוז קורפ, שבשליטת רופרט מרדוק ושמנייתה צנחה ב-69% השנה. בנוסף, מחזיק בן טלאל ב-21% מחברת האחזקות סונגבירד, בעלת השליטה במתחם העסקי קנרי וורף בלונדון, שמנייתה צנחה ב-82% מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully