וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטי קנדה של אורמת שוקלת מכירת נכסים כדי לגייס מזומנים

מאת יורם גביזון

24.11.2008 / 7:56

החברה בוחנת דרכים למימון הפעילות ב-2009, בהן הנפקת מניות



>> חברת אופטי קנדה (OPC TSX) המוחזקת על ידי חברת אורמת תעשיות (5.1%) מינתה את בנק ההשקעות TD Securities כיועץ לצורך בחינת אפשרויות לגיוס מזומנים למימון פעילותה.

האופציות שנשקלות כוללות מכירת נכסים, גיוס באמצעות הנפקת אג"ח או הנפקת מניות. מניית החברה הגיבה לידיעה בירידה של 11.5%.



אופטי קנדה, העוסקת בהקמת מתקן להשבחת נפט גולמי כבד (ביטומן) במחוז אלברטה שבקנדה, מציינת שחוסר הוודאות בשווקים הפיננסים מונע מחברות רבות לגייס הון או לבצע הנפקות חדשות של חוב.



אופטי קנדה זקוקה למזומנים כדי לממן את הפעילות ב-2009. החברה החזיקה, נכון ל-11 בנובמבר, ב-324 מיליון דולר בקופתה. סכום זה צפוי להספיק לחברה עד לתחילת פעולתו של המתקן להשבחת הנפט הגולמי הכבד בלונג לייק אלברטה בתחילת-אמצע 2009.



סיד דיקסטרה, מנכ"ל אופטי קנדה, ציין כי החברה מצפה לעבור לעודף בתזרים המזומנים עם תחילת פעולתו של מתקן ההשבחה, אולם היקף תזרימי המזומנים שינבעו לחברה בסוף 2008 ובתחילת 2009 תלוי בגודל הסופי של ההשקעה במתקן, בעיתוי המדויק של תחילת הפעלתו ובקצב ההרצה עד לתפוקה מלאה.



אופטי קנדה מחזיקה בחלקים שווים עם חברת נקסן (Nexen) הקנדית בפרויקט לונג לייק, שמיועד להפקה ולהשבחה של 72 אלף חביות ביטומן ביום. ההשקעה הכוללת בפרויקט נאמדת ב-4.7 מיליארד דולר. תפוקת המתקן תהיה 59 אלף חביות ביום של נפט גולמי באיכות של 39 API, הנחשב לנפט הגולמי באיכות הגבוהה ביותר, בדומה לזה המופק בניגריה.



הנפט עשוי לשמש כחומר גלם לכל בתי הזיקוק בקנדה, באופן שאינו תלוי ברמת הזיקוק שלהם. הקמתו של מתקן ההפקה הושלמה, וכך גם ההכנות להפעלתו של מתקן ההשבחה, שנמצא כעת בשלב הבדיקות וצפוי להתחיל לפעול בתפוקה מלאה בתחילת 2010.



אופטי קנדה מקדמת במקביל את שלב ב' של פרויקט לונג לייק, שבו מתוכנן פיתוחם של שדות נוספים שיתמכו בהפקה ובהשבחה של 360 אלף חביות ביטומן ליום. שלב ב' נמצא בשלבי תכנון והנדסה, כדי לאפשר את אישורו לקראת סוף 2009.



אופטי קנדה נסחרת כיום לפי שווי של 175 מיליון דולר, לאחר שנפלה ב-93% מתחילת 2008. בעקבות הנפילה התכווץ שווי אחזקתה של אורמת תעשיות בחברה ל-9 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully