וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי גם אסתר לבנון צריכה מטוס פרטי?

מאת שרית מנחם

24.11.2008 / 7:56

בימים שבהם הבורסה צונחת ונשקלת אפשרות לקצר את שעות המסחר, הנהלת הבורסה ממשיכה לטייל בעולם, בבורסות בשנחאי, ניו יורק, מילאנו ולונדון. ההנהלה: "לא עושים גלובליזציה בלי לצאת מהמשרד"





>> אנשי עסקים כמו נוחי דנקנר, לב לבייב, חיים כצמן ואלפרד אקירוב מחזיקים במטוס פרטי כדי שיוכלו להתנייד ממקום למקום במהירות, בלי לחוות את מה שאנשים רגילים עוברים כשהם טסים לחו"ל. כעת מסתבר שהם לא היחידים שזקוקים לכך.

גם למנכ"לית הבורסה, אסתר לבנון, צרכים דומים. המטוס יוכל להקל עליה ולייעל את מסעות העסקים הרבים מסביב לעולם שהיא ואנשי הצוות שלה עורכים באחרונה.



לבנון ורונית הראל בן-זאב, סמנכ"לית בכירה בבורסה ומנהלת המחלקה הכלכלית, נודדות ברחבי הגלובוס, מציגות ומוצגות - ובעיקר מתנתקות קצת מהמסכים האדומים ומהימים השחורים שהבורסה המקומית חווה.



מסביב לעולם בשנתיים



בינואר 2007 נסעו לבנון והראל בן-זאב ללונדון לכנס מנהלי ההשקעות של סיטי. חודש לאחר מכן הן חזרו ללונדון לארבעה ימים, הפעם בליווי שני אנשי שיווק, לרגל הכנס השנתי שמקיימת הבורסה בלונדון.



לונדון היא בכלל יעד חביב על לבנון, שחזרה לשם פעם שלישית בספטמבר. חודש מאוחר יותר (אוקטובר 2007) נסעו לבנון והראל בן-זאב לשישה ימים לשנחאי, כולל סוף שבוע, כדי להשתתף בכנס השנתי של פדרציית הבורסות בסין. מיד לאחר מכן, בנובמבר, נסעה משלחת מקומית שהורכבה מלבנון, הראל בן-זאב ושני אנשי שיווק לניו יורק. הפעם המטרה היתה כנס המשקיעים השנתי בשיתוף נאסד"ק.



לא עברו חודשים רבים, ובמאי 2008 עלו לבנון ובן-זאב על מטוס במטרה להדק את הקשרים עם הצרפתים - השתיים השתתפו בכנס משקיעים בשיתוף לשכת המסחר בפאריס. כמה שבועות לאחר מכן שוב התקיים כנס המשקיעים השנתי בלונדון, לשם נסעו הראל בן-זאב ושני אנשי שיווק. לבנון החמיצה את הכנס בגלל העיצומים של ועד עובדי הבורסה.



על אף שהשכר הממוצע לעובד בורסה, כולל בונוסים, הוא 43 אלף שקל בחודש, היו באחד העם מחלוקות קשות לגבי תנאי ההעסקה. באותה עת התקיים משא ומתן בעניין עדכון תנאי השכר, והוועד רצה שלבנון תישאר בישראל לצורך המו"מ.



השהות בישראל לא היתה ארוכה מדי עבור לבנון, שכן עם חזרתה של המשלחת הלונדונית היא שוב קפצה יחד עם הראל בן-זאב לניו יורק, לכנס משקיעים בשיתוף נציג משרד האוצר.



בספטמבר 2008, חודש נוראי בבורסה, חזרו לבנון והראל בן-זאב בליווי שני אנשי שיווק לתפוח הגדול לביקור של שבוע. מלבד כנס המשקיעים עמלה המשלחת על הרצאה ומפגש לאנשי דור חדש ומפגש משקיעים בשיתוף נציג משרד התמ"ת בשגרירות ישראל. חודש לאחר מכן, לרגל הכנס השנתי של פדרציית הבורסות וחתימת הסכם שיתוף פעולה עם בורסת שנגחאי, נסעו לבנון והראל בן-זאב לשלושה ימים למילאנו.



כך, הדרכון של מנכ"לית הבורסה ועוזרתה הוחתם בשנתיים האחרונות עשר פעמים בביקורים בני כמה ימים כל אחד, לפעמים גם בסופי שבוע.



מהדקים קשרים



הגלובליזציה היא עניין חשוב, והצורך בחשיפה של חברות ישראליות למשקיעים בעולם חיוני. לבנון אף הצהירה עם כניסתה לתפקיד, לפני שנתיים וחצי, כי בכוונתה לקדם עניין זה. עם זאת, אפשר לתהות כמה נחוצות כל אותן נסיעות שצורכות זמן וכסף להשגת הסכמי שיתוף הפעולה שעליהם חותמת לבנון הנמרצת.



מטרת ההסכמים שנחתמו בשנתיים האחרונות בבורסות לונדון וניו יורק היא לעודד שיתוף פעולה בין הבורסות ולהעביר מידע, ואולם כמעט שאין חברות הנסחרות בשתי בורסות, ואין כרגע תוכניות לרישום כפול של חברות. אפשר להניח שחברה ישראלית הנסחרת בבורסה זרה ושוקלת רישום בישראל, לא תתעניין במיוחד בשיתוף הפעולה בין הבורסות. הנסיעות לשנגחאי הן המוזרות ביותר, שכן אף חברה ישראלית לא נסחרת שם, וגם לא נראה שיש תוכניות כאלה על הפרק.



מהבורסה נמסר: "לא עושים חביתה בלי לשבור ביצים, ולא עושים גלובליזציה בלי לצאת מהמשרד באחד העם בתל אביב. במסגרת אסטרטגיית הגלובליזציה משקיעה הבורסה משאבים רבים בהתקרבות למשקיעים זרים ובהידוק קשרי עבודה גלובליים. מאמצים אלה כוללים אירוח משלחות בבורסה, השתתפות בכנסים וימי עיון מקצועיים המתקיימים בישראל, וכמובן ייזום, ארגון והשתתפות באירועים בינלאומיים.



"הפעילות הגלובלית נחוצה כדי לקדם את שוק ההון ואת החברות הישראליות הנסחרות בפרט, ולשתף פעולה עם גורמים שונים בשוק ההון הגלובלי. אנו גאים על כך שהפעילות הבינלאומית האינטנסיווית שלנו מביאה להכרה והתעניינות של העולם כולו במתרחש בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully