וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל האמריקאי יזרים לסיטיגרופ 20 מיליארד דולר

24.11.2008 / 8:45

במסגרת תוכנית חילוץ לענק הבנקאות שנקלע לחובות כבדים, יעניק הממשל ערבות של 306 מיליארד דולר לנכסים בעייתיים של הבנק

ממשלת ארצות הברית אישרה תוכנית חילוץ בהיקף של 306 מיליארד דולר לענקית הבנקאות סיטיגרופ שנקלעה לחובות כבדים. מטרת התוכנית היא לתמרץ את תעשיית השירותים הפיננסיים הנמצאת בכאוס מוחלט. מניית סיטיגרופ צנחה בשבוע שעבר ב60%.

חבילת הסיוע לסיטיגרופ עשויה להפוך למתווה קבוע עבור בנקים נוספים שצפויים להציג הפסדים גדלים והולכים ככל שהמיתון הגלובלי יעמיק.

הפסדי החברות, שנבעו בתחילה מהמשבר בשוק המשכנתאות, מחלחלים עתה לתחומים נרחבים חדשים, כגון כרטיסי אשראי ונדל"ן.

סיטיגרופ, הבנק השני בגודלו בארה"ב, מחזיק בנכסים בינלאומיים יותר מכל בנק אחר בארה"ב ופעיל ביותר מ-100 מדינות. אנליסטים רבים אמרו בעבר כי ייתכן שבשל גודלו של סיטיגרופ, הממשל לא יכול לאפשר לו ליפול, וכי כל התמוטטות שלו עלולה לגרום לקריסה פיננסית כלל-עולמית.

"השוק מחפש ודאות כלשהי ביחס להפסדים הכבדים שספג", אמר בלייק הוולס, מנהל בחברת ניהול נכסים באורגון.

במסגרת התוכנית, יוזרם לסיטיגרופ הון בהיקף של 20 מיליארד דולר, בנוסף ל-25 מיליארד הדולר שקיבל הבנק במסגרת תוכנית הסיוע לנכסים בעייתיים (TARP) שאישר הקונגרס בחודש שעבר. בנוסף יעניק הממשל ערבות של 306 מיליארד דולר לנכסים בעייתיים במאזני החברה.

בתמורה להזרמת ההון והענקת הבטחונות, יקבל הממשל 8% ממניות סיטי. בנוסף הסכימה החברה להטיל מגבלות על שכר הבכירים ולהפחית את הדיווידנד למשקיעים ללא יותר מסנט למניה במשך שלוש שנים ללא רשות ממשרד האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully