וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט קופץ מעל 50 דולר לחבית בעקבות ציפיות לקיצוץ נוסף בתפוקה

ירון הופמן

24.11.2008 / 9:07

ההאטה בביקושים העולמיים מותירה עודף של מיליון חביות ביום



הנפט הגולמי נסחר בעליות מחירים זה היום השני ברציפות במסחר בניו יורק, ועובר את סף 50 הדולרים לחבית, בעקבות הערכות שקיצוצי התפוקה של איגוד המדינות המייצאות, אופ"ק, ימנעו את הצפת המלאים בשוק העולמי. מחיר הנפט הגולמי מסוג טקסס מתוק עולה כעת ב-1.3% לשער של 50.59 דולר לחבית. מחיר הנפט מסוג ברנט מוסיף 1.1% לשער של 49.37 דולר לחבית.



ההאטה בביקושים מותירה עודף של מיליון חביות ביום, שיש להסיר מהשוק עד סוף השנה, טען אתמול שר הנפט של ונצואלה, רפאל רמירז. מחיר הנמוך מ-50 דולר מהווה סכנה לפרויקטים חדשים של חברות נפט קטנות, אמר מנכ"ל חברת טוטאל SA, כריסטוף דה מרג'רי.



"השוק מבין שאופ"ק מתכוון לבצע קיצוץ נוסף בייצור הנפט", אמר קלרנס צ'ו, סוחר בחברת ההשקעות הדסון קפיטל אנרג'י, "כדי להשפיע על רמות המחירים, הקיצוץ חייב להיות בהיקף של לפחות 1.5 מיליון חביות ביום. אפילו מיליון חביות לא יספיקו מכיוון שמצב הרוח בשוק מושך לירידות"



"באופ"ק צריכים לנהוג בזהירות בדרך בה הם מטפלים בעניין", אמר מרק פרוון, אסטרטג סחורות בכיר באוסטרליה אנד ניו זילנד בנקינג גרופ. "ישנן ציפיות לקיצוץ נוסף בתפוקת הנפט, אבל סביר להניח שיחכו עד לתום השנה עד שיבצעו הערכה מחודשת".



שרי הנפט של 13 המדינות המרכיבות את אופ"ק צפויים להיפגש ביום שבת הקרוב בקהיר. רמירז ציין כי ונצואלה תפעל בפגישה לקבל החלטה על קיצוץ של מיליון חביות ביום. בנוסף, שר הנפט מעוניין להשיג בטחונות שההסכמה על קיצוץ של 1.5 מיליון חביות שהושגה ב-24 באוקטובר אמנם תיושם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully