וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם סיוע במתן אשראי ליצוא ויבוא של OECD יכלול את ישראל

רויטרס

24.11.2008 / 10:27

ההסכם נועד לשחרר את מחנק האשראי שמקשה של סחר בינלאומי



ארה"ב, האיחוד האירופי, ברזיל ורוסיה, הצטרפו להסכם תמיכה במתן אשראי ייצוא שבו משתתפות מדינות ה-OECD ומדינות נוספות שאינן חברות בארגון, כולל ישראל, דיווח "פייננשל טיימס". ההסכם, שפרטיו סוכמו במהלך סוף השבוע, כולל 30 מדינות החברות בארגון לפיתוח ושיתוף פעולה כלכלי (OECD), ומדינות נוספות כמו: ברזיל, אסטוניה, ישראל, רומניה, רוסיה וסלובניה.



"חברות ה-OECD וממשלות שאינן חברות נחושות לשמר את התמיכה באשראי לייצואו להבטיח כי תהיה אספקת אשראי נאותה, במטרה לתמוך בזרימת הסחר הבינלאומי", ציטט FT מההסכם. מזכ"ל ה-OECD, אנחל גוריה, אמר בריאיון לעיתון כי אשראי הייצוא המובטח הוא קריטי לשימון גלגלי המימון הגלובלי. לדבריו בנקים רבים חסרים את הכסף הדרוש, או שהם נמנעים בסיכון שבמתן אשראי לייצוא. "מימון הסחר חייב להימשך, מכיוון שאחרת מחנק האשראי יחמיר", הוא אמר.



"לא יכולה להתרחש צמיחה אם הבנקים אינם עושים את תפקידם - להלוות. והמצב מחמיר אם הם עסוקים באגירת מזומנים כדי לשפר את מצב המאזן שלהם", אמר גוריה. המשבר הפיננסי הגלובלי יצר מחנק גם במערכת אשראי הסחר אשר מניעה את הסחר הבינלאומי. יצואנים ויבואנים נאלצו לשלם ריבית גבוהה עבור המימון הנדרש להם כדי לשנע סחורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully