וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מתרחק מהבטחות הקמפיין: עשוי לדחות את העלאת המסים לעשירי ארה"ב עד 2011

סוכנויות הידיעות

24.11.2008 / 10:45

לפי יועציו של הנשיא הנבחר, עשוי אובמה להותיר את קיצוצי המסים של ממשל בוש ללא שינוי עד שיפוג תוקפם



הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, עשוי לדחות את תוכניותיו לבטל את קיצוצי המסים של ממשל בוש בעקבות משבר האשראי העולמי וההאטה הכלכלית. כך אמרו יועציו הכלכליים של אובמה בראיונות לתקשורת.



ויליאם דיילי, אחד מיועציו הכלכליים של הנשיא הנבחר, אמר כי תוכניתו הכלכלית של אובמה להבראת הכלכלה האמריקאית עשויה לכלול דחייה בהבטחותיו ממערכת הבחירות לבטל את הקלות המסים לעשירים שיזם ממשל בוש ולהניח לקיצוצי המסים של בוש להישאר ללא שינוי עד שיפוג תוקפם בשנת 2011. "התרחיש הזה נראה כרגע סביר יותר", אמר דיילי בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" של רשת NBC.



דיוויד אקסלרוד, גם הוא מיועציו הכלכליים הבכירים של אובמה, אמר בראיון לערוץ פוקס ניוז כי אובמה אכן שוקל להותיר את קיצוצי המסים ללא שינוי עד שיפוג תוקפם אחרי 2010. זאת לאחר שכלכלנים ואנשים עסקים בכירים הביעו חשש כי העלאת מסים בתקופה הנוכחית רק תוביל להחמרה במיתון הצפוי בארה"ב. במהלך מערכת הבחירות, הבטיח אובמה לקצץ במסים למעמד הנמוך והבינוני, ואמר כי יממן את קיצוצי המסים באמצעות העלאת מסים לאזרחים המשתכרים מעל ל-250 אלף דולר בשנה.



אובמה, שייכנס לתפקידו כנשיא ארה"ב ב-20 בינואר, צפוי להכריז היום על צוותו הכלכלי במסיבת עיתונאים בשיקגו. אובמה צפוי להכריז על נשיא הבנק הפדרלי של ניו יורק, טימותי גייתנר, כמועמדו לתפקיד שר האוצר. לורנס סאמרס, שר האוצר לשעבר בממשל קלינטון, צפוי לשמש כראש מועצת היועצים הכלכליים של הנשיא.



לקראת השבעתו לנשיא, קראו יועציו הכלכליים של אובמה לקונגרס להעביר במהרה את תוכניתו של אובמה להבראת הכלכלה. התוכנית, בין היתר, מבקשת ליצור 2.5 מיליון חדשות בתוך שנתיים וכוללת הקלות במסים למעמד הבינוני והנמוך. יועציו של אובמה סירבו להתייחס לעלותה של התוכנית, אך ההערכות הן כי היא תהיה יקרה בהרבה מתוכנית התמריצים בסך 175 מיליארד דולר אותה קידם אובמה במהלך הקמפיין שלו לנשיאות.



מנהיגי הרוב הדמוקרטי בקונגרס הגיבו לקריאותיהם של יועצי אובמה ואמרו כי הקונגרס יחל בעבודה על תוכנית החירום של הממשל החדש כאשר הקונגרס החדש יתכנס לראשונה ב-6 בנובמבר. הסנאטור הדמוקרטי צ'רלס שומר העריך בסוף השבוע כי הכלכלה האמריקאית זקוקה לתוכנית תמריצים בסך 700 מיליארד דולר כדי להימנע ממיתון כואב וממושך. אוסטן גולסבי, אחד מיועציו הכלכליים של אובמה, אמר כי "אני לא יודע מה תהיה העלות המדויקת, אך מדובר בסכום גדול. הוא חייב להיות גדול".



"אין לנו זמן לבזבז. אנחנו רוצים להתחיל לפעול כבר ב-20 בינואר", אמר אקסלרוד, שהתייחס גם לבעיותיו של מגזר הרכב ואמר כי על יצרניות המכוניות הגדולות להציג עד החודש הבא תוכנית ארגון מחדש "או שמשלמי המסים לא יוכלו לעשות דבר כדי לסייע להן". יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב דנות בימים אלה עם נציגי הממשל בנוגע לתוכנית חירום לחילוץ תעשיית הרכב מקריסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully