וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האטה בצמיחה בתאילנד - הכלכלה המקומית התרחבה ב-4% ברבעון השלישי

סוכנויות הידיעות

24.11.2008 / 10:48

ברבעון השני נרשמה צמיחה של 5.3%; הבנק המרכזי במדינה צפוי להוריד את הריבית בשבוע הבא



כלכלת תאילנד רשמה האטה עמוקה מהצפוי ברבעון השלישי של 2008 לאחר שצמחה ב-4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, דיווחה הממשלה המקומית. אנליסטים העריכו כי הצמיחה תסתכם ב-4.3%. הנתונים המהווים ירידה לעומת הרבעון השני, בו נרשם גידול של 5.3% בתמ"ג, הושפעו מהתמתנות העלייה בהיקפי היצוא ומהמחאות הפוליטיות שפשטו במדינה ושהשפיעו לרעה על הצריכה הפרטית.



"הצמיחה הנמוכה מהצפוי מסמנת אפשרות להאצת ההאטה", אמר אוסרה וויליאפיץ', כלכלן בסניף סטנדרד צ'רטרד בבנגקוק. "היצוא צפוי להיפגע מהמשבר הכלכלי העולמי בעוד שביטחון הצרכנים והמשקיעים ייחלש בשל חוסר השקט הפוליטי".



אלפי מפגינים הקיפו היום את בניין הפרלמנט בעיר הבירה, והוסיפו ללחץ שמנע עד כה את הצלחת פעולות ההמרצה הכלכליות של הממשלה, שהגדילה את ההוצאה הציבורית. הבנק המרכזי של תאילנד צפוי להוריד בשבוע הבא את שער הריבית, שעומד כיום על 3.75% - הרמה הגבוהה ביותר ב-19 החודשים האחרונים.



כלכלת תאילנד עתידה להתרחב ב-3% בשנה הבאה - קצה הצמיחה הנמוך ביותר בשמונה השנים האחרונות, מסרה המועצה הממשלתית לכלכלה ופיתוח חברתי. תחזית הבנק המרכזי מעריכה כי שיעור הגידול בתמ"ג יהיה גדול מעט יותר ויגיע ל-3.8%. לפי הערכות אנליסטים, הצמיחה השנה צפויה להסתכם ב-4.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully