וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי ההשקעות: צפי חיובי לדו"חות בזק ברבעון שלוש

Byte and Switch

24.11.2008 / 11:05

הפסדיה כמפעילה פנים ארצית יתקזזו עם שאר פעילות הקבוצה בפלאפון, YES ובזק בינלאומי; קשיים בתחום הרגולציה והצפה של השוק במניותה לאור פקיעת אופציות העובדים


בזק צפויה להציג את דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי לשנת 2008 ביום שלישי ה-25 לנובמבר. בזק צפויה להציג דו"חות טובים לאור תוצאות שאר חברות הטלקום בישראל שדו"חות הרבעון השלישי שלהן כבר פורסמו ולאור תוצאותיו המוצלחות של הרבעון השני.

בבתי השקעות אי.בי.אי ולידר שוקי הון מפרסמים היום תחזית לדו"חות . הדעה הרווחת בשני בתי ההשקעות היא טובה, אולם באי.בי.אי ההרגשה היא שהלחץ של שוק התקשורת מסביב לבזק יתחיל לתת את אותותיו כבר בתקופה הקרובה.

לדברי האנליסט אורי ליכט מאי.בי.אי "הכרזותיהן של פרטנר ושל נטוויז'ן כי יכנסו לתחום הטלפוניה הקווית הפרטית מוכיחות שוב כי הלחץ סביב פעילות המפ"א (מפעיל פנים ארצי) של בזק ילך ויגדל". בבית ההשקעות מעריכים כי בהמשך תתקשה בזק להציג שיעורי רווחיות גבוהים וממשיכים להחזיק בהמלצת 'ניטרלי' עם מחיר יעד של 6.8 שקלים למניה.

האנליסט ערן יעקובי מלידר שוקי הון העריך כי למרות בעיות השליטה של בזק בחברת הלווין והעודף במניותיה כולל סוגיית זאבי שברשותו 17.6% ממניות החברה הנמצאות כרגע על המדף, ניתן לראות שיפור ברבעון לרבעון בתוצאות הקבוצה. ההמלצה של לידר על בזק היא 'קנייה' במחיר יעד של 8.5 שקלים.

בלידר מצפים להכנסות של 3.12 מיליארד שקל עם EBITDA של כ-1.17 מיליארד שקל. הרווח הנקי של בזק יסתכם ב-410 מיליון שקל וסבורים כי הקיטון בהכנסותיה של בזק כמפעילה פנים ארצית יקוצץ על ידי המשך צמיחה של תחום ה-ADSL ומצפים לירידה של 3% עד 2.5% בהכנסות לעומת הרבעון הקודם.

בגזרת חברות הבת בבית ההשקעות מצפים לדו"ח מוצלח מפלאפון לאור דו"חות המתחרות ברבעון ומצפים כי שההכנסות יתרמו אף הן לקיזוז הירידה בבזק הקווי. הצפי הוא לשיעור EBITDA של 33%. בזק בינלאומי צפויה אף היא לפצות על הקשיים בבזק הקווית עם חזרה על המגמה אצל המתחרות - צמיחה זעומה בהכנסות ושיפור במרווחים. יס צפויה לגייס כמה מאות מנויים חדשים.

הקשיים אותם רואים בבית ההשקעות אי.בי.אי באופק של בזק כמפעיל פנים ארצי נובעת מהתגברות התחרות מצד הוט ואינטרנט זהב אשר ממשיכות לנגוס בנתח השוק. גורם נוסף הוא כניסתו לתוקף של ה-NAKED ADSL החל מהראשון למאי, במסגרתו תחוייב בזק לספק למנוייה שירות גישה רחבת פס ללא התנייתו ברכישת קו טלפון אשר נושא בעלויות אחזקה קבועות. עם זאת, בבית ההשקעות מאמינים כי מנגד תצליח החברה לשמור על שיעורי הרווחיות הגבוהים שאפיינו את הרבעון הקודם.

להערכת ליכט, אנליסט אי.בי.אי, פלאפון, חברת הבת של בזק, הופכת לבורג חשוב בקבוצה לאור השקת הרשת החדשה בתחילת 2009. הרשת תאפשר לפלאפון לספק שירותי נדידה ולשווקי מכשירי נוקיה וסוני אריקסון ותהפוך אותה לשחקן תחרותי במגזר העסקי בו היא סובלת כרגע מנחיתות משמעותית. בביץ ההשקעות צופים כי פלאפון תתקשה להציג צמיחה בהכנסות אך תציג רווחי שיא עם EBITDA של 414 מיליון שקל.

בזק בינ"ל צפויה להמשיך להציג צמיחה בפעילות הליבה על רקע המשך גיוס מנויים, שדרוג מהירויות גלישה וגידול בכמות דקות השימוש (בינ"ל). בנוסף המיזוגים צפויים להוביל לשיפור בשיעורי הרווחיות. עם זאת, לא צפויה צמיחה משמעותית בעקבות הדולר הנמוך שפוגע בקרוב ל-30% מההכנסות.

YES תמשיך להציג שיפור נהנית מהמצב הקשה בהוט והשירות הלקוי. הרווח הנקי של הקבוצה יושפע מהוצאות מימון כבדות בעקבות חובה הצמוד מדד של בזק.

נפילת הממשלה טרפה את קלפי הרגולציה של בזק ויוצרה חוסר ודאות סביב לוח הזמנים להקלות אותן הייתה החברה אמורה לקבל ברגע שירדה מנתח שוק של 85%. בינתיים נטוויז'ן ופרטנר מכריזות על השקת פעילות בטלפוניה הקווית וללא ההקלות מעריכים באי.בי.אי כי בזק תאבד מנויים בקצב של 100 אלף מנויים בשנה.

סוגיה נוספת שמציינים באי.בי.אי היא כי הצפה של השוק במניות בזק. לדברי ליכט "בתקופה הקרובה מניית בזק עשויה לסבול בשל סחורה רבה שצפויה לחזור לשוק". ב-16 לנובמבר השתחררו 41 מיליון אופציות עובדים אשר באפשרותם לממשם עד דצמבר 2009. במרץ 2009 צפויות להשתחרר עוד 78 מיליון אופציות למימוש בתוך שלוש שנים. בדצמבר 2009 צפויות להשתחרר עוד 41 מיליון אופציות אשר לעובדים יהיו שלושה שבועות בלבד לממשם.

לכל זה מצטרפות המניות של זאבי בשיעור של 17.6% מהחברה שנמצאות על המדף. בבית ההשקעות מעריכים כי במידה ותהיה הזדמנות טובה ימכרו בעלי השליטה את ה-10.6% הנוספים שרכשו לאחרונה מהמדינה במסגרת האופציה שניתנה להם במהלך חוזה הרכישה.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully