וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלנים משערים: הבנק הפדרלי יוריד הריבית לאפס ויגדיל הזרמת ההון למערכת הפיננסית

סוכנויות הידיעות

24.11.2008 / 11:31

הצעד עשוי להחליש את הדולר בטווח הארוך; האוצר בארה"ב מגייס כעת 1.5 טריליון דולר



הבנק הפדרלי של ארה"ב, שכבר הזרים מיליארדי דולרים למערכת הפיננסית העולמית, עתיד להציף את השווקים במטבע האמריקאי בניסיון לפתור את המשבר הכלכלי החמור ביותר מאז השפל הגדול - צעד שיביא לירידת כוחו של הדולר בטווח הארוך. כך משערים כלכלנים. פעולה זאת תבוא, ככל הנראה, אם יוחלט על הורדת הריבית בארה"ב, העומדת כיום על רמה של 1%, לשער של 0%. כשלא תהיה אפשרות לבנק המרכזי להוזיל יותר את מחיר הכסף, הוא יגדיל את כמות ההון במערכת הבנקאית.



משרד האוצר של ארה"ב מצוי בתהליך גיוס של 1.5 טריליון דולר בשנת הכספים הנוכחית, בעיקר על ידי מכירת אג"ח ממשלתיות. זאת, כדי לממן את תכנית החילוץ שעלותה מגיעה ל-700 מיליארד דולר, ופעולות נוספות כמו העזרה לבנק סיטי וסיוע אפשרי ליצרניות הרכב וחברות נוספות.



"אתה רוצה לעשות כל שביכולתך כשאתה עומד בפני סכנת דפלציה", אומר מייקל פרולי, לשעבר חבר בבנק הפדרלי, שמשמש כיום ככלכלן בבנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס. פרולי התייחס בדבריו להורדת הריבית הבין הבנקאית היומית ל-0% שביצע הבנק הפדרלי בינואר, ולהחלטתו להשאירה על רמה זו לאורך כל השנה.



לפי טענות אנליסטים, המשך מדיניות הזרמת הכספים היא תוצאה ישירה של הכישלון שנחלו עד כה שר האוצר האמריקאי הנרי פולסון ויו"ר הבנק הפדרלי בן ברננקי בניסיונותיהם לעצור את המפולת הכלכלית, שמתבטאת בקריסת שוק האשראי, צניחת מחירי המניות וכניסת המשק העולמי למיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully