וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי מודה בטעות: לא הערכתי כראוי את ההשפעה הפוטנציאלית של המשבר בשוק הדיור על המערכת הפיננסית

סוכנויות הידיעות

24.11.2008 / 12:16

יו"ר הבנק הפדרלי אמר ל"ניו יורקר" כי טעה כשהניח שמשבר הסאבפריים לא ישפיע על המגזר הפיננסי כולו



יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, לא העריך כראוי את חשיבותו של המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים ולא צפה בזמן את השפעתו הפוטנציאלית ההרסנית של קריסת השוק על המגזר הפיננסי כולו - כך הודה ברננקי עצמו בראיון לגיליון הקרוב של מגזין "ניו יורקר".



"אני ואחרים כמוני שגינו, כאשר בשלביו המוקדמים של המשבר צפינו שהוא ישפיע על שוק הסאבפריים בלבד. מערכת היחסים בין הבעיות בשוק הדיור למערכת הפיננסית כולה היתה מאד סבוכה ובלתי צפויה", אמר ברננקי בראיון לגיליון ה"ניו יורקר" שיפורסם ב-1 בדצמבר.



קריסתו של שוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב בשנת 2007 הובילה לפריצתו של משבר האשראי העולמי, שגרם עד כה להפסדים ומחיקות בסך 967 מיליארד דולר עבור בנקים וחברות פיננסיים ברחבי העולם.



במאמר ה"ניו יורקר" העוסק בהתפתחות המשבר הפיננסי, דווח כי ברננקי ושר האוצר האמריקאי הנרי פולסון דגלו בשיטה אותה כינו "אסטרטגיית האצבע בסכר", אשר במסגרתה קיווה הממשל לאפשר למערכת הפיננסית לפעול באמצעות סיוע מינימלי עד שתוכל לתקן את עצמה. אסטרטגיה זו קרסה בספטמבר, עם התמוטטותו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס שהובילה להסלמה במחנק האשראי העולמי. מאז התחייב הממשל להעביר טריליוני דולרים לבנקים ולחברות פיננסים במטרה להגן על המערכת מקריסה, להלאים חברות כמו פאני מיי ופרדי מאק ו-AIG ולרכוש מניות בעשרות בנקים באמצעות תוכנית הסיוע לנכסים בעיתיים (TARP) בסך 700 מיליארד דולר שאישר הקונגרס באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully