וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים למשפטים ביקשו משר המשפטים להוציא את הסמכת עורכי הדין מלשכת עורכי הדין למדינה

הילה רז

24.11.2008 / 12:28

טוענים כי מדיניות הלשכה לצמצם את מספר עורכי הדין סותרת את תפקידה להכשירם



אגודות הסטודנטים למשפטים של המכללות והאוניברסיטאות בארץ יוזמים מהלך שיעביר את הפיקוח על הסמכת עורכי דין מלשכת עורכי הדין למדינה. בסוף השבוע האחרון נועדו נציגי אגודות הסטודנטים עם שר המשפטים. הסטודנטים הציגו לשר את יוזמתם להוביל מהלך, שבסופו הפיקוח על הסמכת עורכי דין יועבר למדינה ולא יישאר באחריות לשכת עורכי הדין. לדבריהם, הלשכה פועלת כגילדה סגורה בעלת אסטרטגיה מובהקת לצמצם את הכניסה למקצוע.



נציגי הסטודנטים ביקשו גם כי השר פרידמן לא יישם את דו"ח גרסטל במרוצת כהונתו. דו"ח גרסטל, בראשו עמדה נשיאת בית משפט מחוז מרכז כיום הילה גרסטל, המליץ לחייב מתמחים לעבור קורס הכשרה שינוהל על ידי לשכת עורכי הדין, ומטרתו להכין את המתמחים לעבודה מעשית כעורכי דין. עוד המליצה הוועדה על העלאת תקופת ההתמחות לשנה וחצי.



גיל גולדנברג, יו"ר אגודת הסטודנטים באונ' תל אביב, אמר כי "לשכת עורכי הדין בישראל פועלת בניגוד עניינים מובהק כאשר מצד אחד היא מנסה לצמצם את מספר עורכי הדין ומצד שני אחראית על הסמכת המתמחים.יש מקום לבחון הקמת ועדה שמטרתה הפרדה מוחלטת של הסמכויות, כפי שנהוג במדינות אחרות בעולם". בתום הפגישה הודיע השר פרידמן לנציגי הסטודנטים כי דו"ח גרסטל לא ייושם על ידו בפרק הזמן שנותר לממשלה.



לדברי ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד יורי גיא-רון, "מי שלא רואה בהצטרפותם של קרוב ל-4,000 עורכי דין מדי שנה למקצוע סכנה לקיומו, לרמתו ולהדרו ההכרחי - אינו מבין עולם משפטי ראוי מהו, מתעלם במכוון מכשליה האיומים של השיטה הנוכחית או נכנע ליישומם של כללים ומטרות נוגדים, המכריעים עבורו שלא בצדק את כף המאזניים. כף מאזניים זו דורשת מעורבות שלטונית במקצוע לשם הצלתו מחורבנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully