וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדד ביטחון הצרכנים בגרמניה ירד החודש ב-4.9% לשפל של 16 שנה

סוכנויות הידיעות

24.11.2008 / 12:37

אנליסטים צפו לירידה של 1.7% בלבד; חברי מפלגתה של הקנצלרית מרקל לוחצים להורדת מסים



מדד ביטחון העסקים בגרמניה צנח החודש ב-4.9% לעומת חודש שעבר, לרמה הנמוכה ביותר ב-16 השנים האחרונות, בעיקר בשל הירידה בביקושים למוצרי יצוא. מכון המחקר Ifo הממוקם במינכן ציין כי המדד המבוסס על סקר שנערך בקרב 7,000 מנהלי חברות, ירד לרמה של 85.8 נקודות. אנליסטים ציפו לירידה מתונה יותר של 1.7% כאשר העריכו כי המדד יעמוד על 88.7 נקודות.



חברות גרמניות מובילות כמו יצרנית הכימיקלים BASF ויצרניות הרכב ב.מ.וו ודיימלר מקצצות בתפוקה בשל ירידה בהיקף ההזמנות ממדינות זרות. "אני לא מאמין שמישהו ראה פעם כזאת ירידה בביקושים", אמר בשבוע שעבר מנכ"ל BASF, יורגן המברכט. הכלכלה המקומית גלשה ברבעון השלישי של השנה למיתון החמור ביותר ב-12 השנים האחרונות, כשרשמה צמיחה שלילית של 0.5%. מדד המניות של בורסת פרנקפורט DAX צנח בכמעט 50% מתחילת השנה.



"המיתון נכנס בשערי החברות הגרמניות ופוגע ברווחים", אמר דומיניק בריאנט, כלכלן בבנק BNP פאריבה בלונדון. "התחזית לרבעונים הבאים אינה מאירה פנים. גרמניה תלויה לחלוטין בכלכלה העולמית". אנדראס שורל, כלכלן בדקהבנק בפרנקפורט, ציין ש"אירופה היא שוק הייצוא הגדול ביותר של גרמניה. אם כלכלות היבשת ייפלו, נהיה בצרות רציניות".



קנצלרית גרמניה, אנג'לה מרקל, נקטה צעדים כדי לעודד את הכלכלה המקומית, אך ללא הועיל. בתחילת החודש החליטה ממשלתה על תוכנית המרצה בסך 50 מיליארד יורו שתימשך שנתיים, התוכנית כוללת הטבות במס, סיוע למוסדות פיננסיים והשקעות בתשתיות. מרקל ניצבת בפני לחצים של חברי מפלגתה הנוצרית - דמוקרטית לבצע קיצוצי מס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully