וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 35 אלף עובדים בתעשיית ההיי-טק יפוטרו

גיא גרימלנד

24.11.2008 / 13:09

איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה: מרבית חברות ההיי-טק צופות ירידה במכירות ומתכננות לצמצם את כוח האדם ב-10%-15%

סקר חדש קובע כי תעשיית ההיי-טק עומדת על סף משבר חריף מאוד. לפי הסקר, שנערך על-ידי איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה בקרב 49 חברות היי-טק ישראליות, 73% מהחברות מתכננות לצמצם את היקף כוח האדם שלהן ב-10%-15%. בנוסף, 56% מהחברות מתמודדות עם בעיות אשראי. החברות צופות שאם המצב הנוכחי יימשך, יירד היקף המכירות שלהן בכ-11% בממוצע.

"נוכח ממצאי הסקר אנו צופים פיטורים של כ-7,000 עובדים ישירות בתעשיית ההיי-טק ועוד כ-28 אלף עובדים במעגלים המסייעים לתעשייה וניזונים ממנה", אמר יהודה זיסאפל, יו"ר נשיאות איגוד תעשיות האלקטרוניקה והתוכנה. "8,000 בוגרי אקדמיה המסיימים מדי שנה את לימודיהם במקצועות הקשורים לתעשייה יתקשו להיקלט בעבודה. התוצאה תהיה הרת אסון לעתידה של תעשיית ההיי-טק, ותביא להמשך בריחת מוחות מהארץ".

"הפתרון לאבטחת התעסוקה ולמלחמה באבטלה במדינה קשור באופן ישיר למצב תעשיית ההיי-טק. קליטתו של עובד אחד בענף ההיי-טק מייצרת בממוצע ארבעה מקומות עבודה נוספים בענפים אחרים במשק. נתון זה פועל גם בכיוון ההפוך - פיטוריו של עובד אחד בהיי-טק גוררים אחריהם פיטורי ארבעה עובדים נוספים".

באיגוד אומרים כי על הממשלה לחזק את שער הדולר מול השקל ולהעמידו על 4.5 שקלים ואף למעלה מזה; לסייע למערכת הבנקאות לחזור לתנאי האשראי שניתנו לפני המשבר; ליצור מקורות מימון לתעשייה על בסיס הלוואות של קרנות, באמצעות הבנקים או באמצעות המדינה; ולהכפיל את תקציב המדען הראשי במשרד התמ"ת ולא להסתפק בתוספות חד-פעמיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully