וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה חדה בצמיחת התוצר העסקי ובצריכה

למ"ס: ירידות בולטות בתוצר ענפי התעשייה, תחבורה ותקשורת ובהוצאה על חשמל, דלק ומים. צניחה ברכישות מכוניות, ריהוט ומוצרי חשמל

התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) עלה ברבעון השלישי של השנה ב-2.3% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 4.1% ברבעון השני ושל 5.2% ברבעון הראשון. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לססטיטיקה (למ"ס) שפורסמו היום.

התוצר העסקי עלה ברבעון השלישי של 2008 ב-1.9% בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 5% ברבעון השני ושל 5.8% ברבעון הראשון של השנה. נתון זה מבטא עלייה של 3.1% בתוצר בענף הבינוי ושל 2.5% בענף השירותים הציבוריים והקהילתיים. במקביל נרשמה ירידה של 7.8% בתוצר בתעשייה ושל 4% בתוצר ענפי התחבורה, האחסנה והתקשורת.

מהנתונים עולה עוד כי ההוצאה לצריכה פרטית עלתה ברבעון ב-2.8% בחישוב שנתי - עלייה המבטאת גידול של 1.2% בהוצאה לצריכה פרטית לנפש. זאת, לאחר ירידה של 3.1% לנפש ברבעון השני ועלייה 8.3% ברבעון הראשון.

ההוצאה לצריכה פרטית שוטפת (ללא מוצרים בני-קיימא) עלתה ב-5.1% לנפש בחישוב שנתי, לאחר עלייה של 1.2% ברבעון השני ושל 2.6% ברבעון הראשון. העלייה מבטאת גידול של 24.8% בחישוב שנתי בהוצאות הנעלה, הלבשה וחפצים אישיים; 17.5% בהוצאות לנסיעות לחו"ל; 10.9% בהוצאה על מזון, משקאות וטבק; ו-0.8% בהוצאה על דיור.

לעומת זאת, נרשמה ירידה של 10.3% בחישוב שנתי בהוצאות על כלי בית, תמרוקים, תרופות, מוצרי קריאה וכתיבה ומוצרי בידור וספורט. כמו כן, ירדו ההוצאות לשירותים - בריאות, בידור, עזרה בבית וכו' וההוצאות על חשמל, דלק ומים. גם רכישות מוצרים בני קיימא ירדו ברבעון השלישי - מכוניות פרטיות, ריהוט, מקררים, טלוויזיות וכו' - בשיעור של 19.7% לנפש בחישוב שנתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully