וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון טוב בחברת מעברות: הרווח התפעולי זינק ב-52% ל-20.6 מיליון שקל

נתן שבע

24.11.2008 / 13:28

רכישת שתי חברות ביחד עם גידול מכירות האוכל לתינוקות הובילו לעלייה של 24% בהכנסות


רבעון מוצלח לחברת , שבשליטת קיבוץ מעברות. רכישת שתי החברות, אנליט ושיף את ריבובסקי, ועלייה בהכנסות במגזר המזון לתינוקות הובילו את החברה לסיים את הרבעון שחלף עם עלייה של 24% בהכנסות ל-146.6 מיליון שקל. עלייה זו תורגמה לשיפור ביתר הפרמטרים של החברה. בשורה התחתונה צמח הרווח הנקי של החברה ב-73% ל-11.6 מיליון שקל.

מעברות פועלת במספר תחומים מרכזיים: מוצרי מזון הומניים תחת המותג מטרנה, פעילות המזון לחיות מחמד תחת המותג "בונזו" ו"לה קט", פעילות המחלקה החקלאית המתמקדת בייצור תחליפי חלב לעגלים ולטלאים ופעילות בתחום מוצרי תזונה, ויטמינים, ומזון אורגני. אנליט, המייצרת את תוספי המזון שיף את ריבובסקי, עוסקת בשיווק מזון לחיות. אנליט ושיף את ריבובסקי נרכשו כאמור בשנה האחרונה והצטרפו לשרשרת רכישות אחרות בשנתיים האחרונות של מעברות שכללה את טבע ואלטמן.

הרווח הגולמי של החברה טיפס 45% ל-67.7 מיליון שקל כאשר הרווחיות הגולמית שמרה על רמה של 46%. בעקבות השיפור בהכנסות עלה גם הרווח התפעולי ב-52% ל-20.6 מיליון שקל. תזרים המזומנים של החברה ייצר 28 מיליון שקל בדומה לרמה שבה היה בשנה שעברה.

הנהלת מעברות מציינת כי היא נכנסת לתקופה של המשבר ב"מצב של חוסן פיננסי ועסקי" מצד אחד ישנה ירידה במחירי חומרי הגלם שעוזרים לחברה, ומצד שני ישנם שינויים בשערי החליפין בין השקל למטבעות בהן פועלת הקבוצה המשפיעים לרעה על החברה כך שקשה לאמוד את ההשפעות האלה על התוצאות העסקיות של הקבוצה.

אסם רכשה 51% מפעילות מטרנה תמורת 151.5 מיליון שקל בספטמבר. מניית מעברות איבדה 25% מערכה לעומת צניחה של 67% במדד היתר 120.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully